مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه اجرایی سند تحول بنیادین ۲۷ فروردین امسال در اختیار استانها قرار گرفت و مبنای برنامهریزی فعالیتها شد که بر این اساس اقداماتی برای تحقق اهداف سند در دستور کار قرار گرفته است.
وی توسعه متوازن رشتهای و شاخهای، توجه به اسناد بالادستی همچون نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین، برنامه ششم و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش را از جمله مهمترین برنامههای آموزش و پرورش در حوزه آموزشهای مهارتی بر شمرد و گفت: در حوزه کیفیتبخشی هم المپیاد مهارتی مسابقات خاص هنرجویان آموزش و توانمندسازی هنرآموزان و آموزش همراه با تولید را مورد توجه قرار دادیم.
مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: توجه به توسعه آموزشهای مهارتی در مناطق محروم، پوشش تحصیلی آموزش مهارتی ویژه دختران و بروزرسانی برنامهها را از دیگر مسائل مورد توجه در حوزه آموزشهای مهارتی عنوان کرد.
آذرکیش درباره تغییر در رشتههای حوزه کاردانش اظهار کرد: برخی رشتهها جدید در حال بررسی هستند که اگر به تصویب برسد برای مهر ۹۸ اجرایی خواهند شد و پیش از این سابقه داشته است که رشتهای تا مردادماه تصویب و در مهر همان سال در هنرستانها راهاندازی شد.
مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این رشتهها در ۴ حوزه خدمات، کشاورزی، هنر و صنعت در نظر گرفته شده اند افزود: علاوه بر این رشتههای جدید در حال آمادهسازی مجموعه نهم رشتههای کاردانش هستیم که در این مجموعه علاوه بر رشتههای جدید بعضی رشتههای قبلی هم بروزآوری میشوند.
وی بیان کرد: به عنوان مثال با توجه به تغییرات بازار بورس این رشته با تغییراتی همراه خواهد بود همچنین در رشته طلا و جواهرسازی که اکنون هنرآموز میپذیرد رویکردهای جدیدی متناسب با استانداردها در نظر میگیریم.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: هنوز تعداد رشتههای مجموعه نهم مشخص نشده است، اما مبتنی بر نیاز بازار کار و شرایط جامعه بررسیهای لازم انجام میشود و سعی میکنیم پیش از مهر ۹۸ این مجموعه را نهایی کنیم تا رشتههای جدیدی را برای سال تحصیلی پیش رو داشته باشیم.
انتهای پیام/