وی ادامه داد: در آیین نامه تهییه شده نیروها چند نوع هستند برخی باید دانشگاه فرهنگیان بروند و برخی باید دورههای آموزشی ببینند، اما به طور کلی از بلاتکلیفی فاصله میگیرند.
بطحایی تصریح کرد: مجلس قانون استخدام حق التدریسها و آموزشیاران نهضتی را تصویب کرده است و تدوین آیین نامه بین آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی با نظارت ۲ نماینده مجلس خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش درباره آموزش مهارتی اظهار کرد: هدف از آموزش مهارتی در دوره آموزش و پرورش عمومی آشنایی بچهها با کارهای یدی است، دانش آموزان نباید تنها امیدشان دانشگاه باشد و بدانند که با این مهارتها میتوانند اشتغال پیدا کنند.
وی درباره آموزش زبان فارسی و ادبیات قومی در مدارس تصریح کرد: براساس قانون اساسی آموزش ادبیات قومی در مدارس میسر است، اما با موافقت ریاست جمهوری پیشنهادی را تهیه کردیم و به شورای عالی انقلاب فرهنگی که امیدواریم در دستور کار قرار گیرد تا به طور آزمایشی در برخی مدارس آموزش زبان قومی در مدارس اجرا شود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: البته نباید فراموش کنیم که آموزش زبان فارسی در دوره ابتدایی اهمیتی بسزایی دارد و از خانوادهها میخواهیم تا از این موضوع مراقبت کنند.
بطحایی درباره پرداخت معوقات حق التدریسها و معلمان خرید خدمات آموزشی تصریح کرد: شرمنده این نیروها هستیم و امیدواریم تا پایان سال بخشی از حق التدریسها را با توجه به مقدورات خزانه پرداخت کنیم.
وی درباره فعالیت مدارس در روزهای پایانی اظهار کرد: بخشنامه کردیم تا دانس آموزان تا پایان سال جاری کارشان را ادامه دهند البته مشکلی که ما داریم این است که خانوادهها سفرهایشان را یکی دو روز زودتر از آغاز تعطیل موکول میکنند و معلمان وقتی میبینند کلاس به حدنصاب نمیرسد نمیتواند درس دهند و از خانوادهها میخواهیم تا بچهها را تا آخرین روز مدرسه همراهی کنند و به سر کلاس رفتن آنها توجه کنند.
انتهای پیام/
جناب آقای بطحایی چرا نباید افزایش طرح معلم تمام وقت شامل نیروهای ابتدایی اعم از مدیران و معاونین و آموزگاران نشود ؟!1مگر این نیروها کامل به سرکلاس نمیروند و هرساله در حقشان اجحاف می گردد.می بایست افزایش برای مقطع ابتدایی صورت پذیرد