سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میانگین خونگیری در سیستان و بلوچستان ۴۰ درصد کاهش داشته است

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: میانگین خونگیری در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصدکاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  دکتر سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: میزان اهدای خون در سیستان و بلوچستان با توجه به شروع تعطیلات تابستانی‌کاهش قابل توجهی داشته که با توجه به شرایط استان و بویژه افزایش مسافرت‌ها و احتمال بروز تصادفات جاده‌ای نیاز به خون بیشتر از گذشته است.

وی گفت: ۲۲ هزار و ۳۳۱ نفر از ابتدای امسال تا کنون برای اهدای خون به سازمان انتقال خون مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۵۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: این میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصدکاهش داشته است.

وی بیان کرد: ۴۲ هزار و ۷۳۴ واحد خون و فرآورده‌های خونی از ابتدای سالجاری تاکنون در سیستان و بلوچستان مصرف شده که به طور میانگین روزانه ۳۸۸ واحد خون و فرآورده‌های خونی استفاده شده است.

خسروی گفت: ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد خون نیز از سایر نقاط کشور دریافت شده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت زیاد و شرایط خاص نظیر ازدواج‌های فامیلی منجر به تولد بیماران تالاسمی، هموفیلی و ... و از سوی دیگر شمار بالای حوادث رانندگی همواره نیازمند اهدای خون برای تامین نیاز بیماران است به طوریکه روزانه ۳۵۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در این استان مصرف می‌شود.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.

وی اظهار داشت: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان‌ها چشم انتظار یاری افراد خیر برای اهدای خون هستند و این درحالیست که فرآورده‌های خونی را نمی‌توان به مدت طولانی نگهداری کرد.

 سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد که ۶۰ درصد از کل خون اهدایی به این بیماران اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ع

اهدای حون ۲۲ هزار  از ابتدای امسال تا کنون  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.