۵۶۵ بیمار تالاسمی چابهار و ۱۵۵بیمار تالاسمی نیکشهر علاوه بر نیاز ماهانه خون از کمبود امکانات، دارو و تجهیزات رنج می‌برند.

بیماران تالاسمی چابهار و نیکشهر چشم انتظار اهدای خونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،۵۶۵ بیمار تالاسمی چابهار و ۱۵۵بیمار تالاسمی نیکشهر علاوه بر نیاز ماهانه خون از کمبود امکانات، دارو و تجهیزات رنج می‌برند و ضروریست مسئولان امکانات لازم را تامین و شهروندان نیز برای اهدای خون کمک و مساعدت بیشتری کنند تا این بیماران علاوه بر درد و رنج بیماری با مشکلات و نگرانی‌های دیگر مواجه نباشند.

 تالاسمی یک نوع بیماری ارثی خونی است که از والدین به فرزندان منتقل و باعث کم خونی در فرد مبتلا می‌شود.
ازدواج‌های فامیلی و عدم توجه به انجام آزمایشات قبل از ازدواج بزرگترین عامل اصلی بروز تالاسمی در حوزه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر بویژه شهرستان‌های چابهار، نیکشهر و کنارک است.
انجام آزمایشات قبل از ازدواج و رعایت نکات پیشگیری راه برون رفت از این بیماری است.

بیماران تالاسمی چابهار علاوه بر درد و غم بیماری با مشکل کمبود مکان، تخت بزرگ برای استراحت و دریافت خدمات مواجه و مجبورند روی صندلی نشسته و خون دریافت کنند.

شماری از بیماران تالاسمی از خدمات ارائه شده در بیمارستان امام علی (ع) چابهار و بیمارستان ۲۲ بهمن نیکشهر گلایه‌های زیادی دارند و می‌گویند خدمات و تخت کافی برای ارائه خدمات مطلوب وجود ندارد و این بیماران در بخش تالاسمی از نبود امکانات فیزیکی نظیر تخت، یخچال، کولر، آبسردکن و سایر امکانات رفاهی رنج می‌برند.

مصرف روزانه بیماران تلاسمی در چابهار ۴۰ تا ۴۵ واحد خون است و براساس آمار روزانه ۱۵ تا ۲۰ واحد خونگیری در چابهار انجام می‌شود و باقیمانده نیاز این شهرستان از نقاط دیگر استان سیستان و بلوچستان و استان‌های همجوار تأمین می‌شود.

انتهای پیام/گ

اهدای  خون در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار