سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۴.۷ درصد نرخ بیکاری در استان کرمانشاه

معاون استاندار کرمانشاه از کاهش ۴.۷ درصد نرخ بیکاری در استان طی ۳ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون استاندار کرمانشاه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت : علیرغم اینکه در بحث زلزله بخشی از تیم مجموعه مدیریتی استان درگیر بود، اما همزمان با آن توجه به معضلات و گرفتاری‌های حوزه اقتصاد فراموش نشد و از اولویت‌های کاری بوده است.

وی گفت : اقتصادی که نرخ تورم آن کم باشد نشانه ثبات و توجه جدی است آنکه می‌تواند برای آینده برنامه‌ریزی کند.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بیان داشت: یکی از استراتژی‌های استاندار کرمانشاه از مجموعه تیم مدیریتی اقتصادی استان به طور جدی تاکید و انتظار داشتند بحث کنترل تورم بود چرا که در گذشته استان کرمانشاه استان کشور بود و الان در آخرین گزارش مرکز آماری ایران استان ۱۸ کشور هستیم.

این مسئول گفت: از این به بعد هم حفظ و بهبود این رتبه انرژی مضاعفی را در بین مدیران لازم دارد.

حاتمی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار یکی دیگر از اولویت‌های استان است که استاندار بر آن تأکید فراوان دارد، گفت: سال گذشته در همین موقع استان سی و یکم فضای کسب و کار را دارا بودیم لذا بر اصلاح فرایند‌ها تمرکز کردیم و جا‌هایی که بیشترین آسیب پذیری را داشتیم در دستور کار اصلاح قرار دادیم و به سمت الکترونیکی شدن بخشی از فعالیت‌ها حرکت کردیم.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در ۲ فصل ما بهبود جدی داشتیم و ۹ پله را در این مدت اصلاح کردیم و نتیجه عملکرد تیم استان در ارزیابی‌ها خود را نشان داد.

این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه در استان کرمانشاه همگرایی خوبی بین بخش خصوصی و دولت وجود دارد که این یکی از آیتم‌هایی است که می‌تواند نشان دهنده فضای اقتصادی کشور باشد.

وی گفت: یک آسیب جدی که اقتصاد استان و سایر ابعاد زندگی اجتماعی استان از جمله ناهنجاری‌های اجتماعی، ابعاد سیاسی، موضوعات امنیتی و … را تهدید می‌کند موضوع و معضل بیکاری است.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: رتبه اول بیکاری استان کرمانشاه در حال تاریخی شدن است و این موضوع ناخوشایندی است که کل جامعه را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد لذا یکی از اولویت‌های جدی استاندار کرمانشاه ریشه کن کردن بیکاری است و در این خصوص مصمم هستیم.

حاتمی بیان داشت: در دو بخش کارآفرینی بر حسب ضرورت و کارآفرینی نوآورانه دو جبهه را باز کردیم که امیدواریم هم در کوتاه مدت و هم تعمیقی و ریشه‌ای بتوانیم معضل بیکاری را ریشه‌کن کنیم.

وی ابراز داشت: ما در زمستان سال گذشته ۲.۵ درصد نسبت به سال ۹۶ افت نرخ بیکاری داشتیم که قابل توجه است.

این مسئول ادامه داد: در فصل بعدی ۴.۷ درصد نسبت به مشابه سال ۹۷ کاهش نرخ بیکاری داشتیم که نشان می‌دهد این حرکت یک حرکت پایدار در این جهت است.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: استان کرمانشاه سومین استان پر کاهش در تقلیل نرخ بیکاری بود که حکایت از به بار نشستن زحمات مدیران این استان دارد.

حاتمی گفت: در فصل بهار هم ضمن اینکه ۰.۲ درصد نرخ مشارکت استان کرمانشاه بالا رفته است ۴.۷ درصد نیز نرخ بیکاری استان تقلیل پیدا کرده است .

 

 

انتهای پیام/د

نرخ بیکاری کاهش یافت

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.