سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۹ درصد محصولات پتروشیمی نوری عسلویه صادر شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری عسلویه گفت: ۵۹ درصد محصولات این پتروشیمی در سال ۹۷ صادر شد و سهم ارزش صادرات از مجموع فروش ۵۵ درصد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، تقی صانعی داشتن دو اسکله اختصاصی برای بارگیری محصولات را از مزیت‌های پتروشیمی نوری دانست و افزود: ماهانه ۱۵ فروند کشتی در این اسکله‌ها بارگیری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی نوری می‌تواند به صورت مستقیم خوراک خود را از ۱۳ پالایشگاه گازی پارس جنوبی تأمین کند، افزود: در صورتی که تزریق خوراک از تنها سه پالایشگاه پارس جنوبی برای این مجتمع کافی است، در نتیجه پتروشیمی نوری هیچ مشکلی برای تأمین خوراک ندارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری معافیت از ارزش افزوده بر خوراک را از دیگر مزیت‌های این مجتمع عنوان کرد و ادامه داد: پارازایلین، بنزن و ارتوزایلین محصولات اصلی و رافینت، ترکیبات سبک، ترکیبات سنگین، گازمایع، پنتان و نفتای سبک از محصولات فرعی پتروشیمی نوری هستند.

صانعی با اشاره به اینکه پتروشیمی نوری پارسال، ۹۵ درصد ظرفیت طراحی و ۹۸ درصد برنامه فعالیت کرده است، تصریح کرد: کاهش تولید این مجتمع در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به دلیل چهار ماه انجام تعمیرات اساسی بوده است.

وی، افتتاح واحد شیرین‌سازی، برش سبک و طرح ارتقا تولید پارازایلین را از دستاوردهای پارسال برشمرد و شیرین سازی ترکیبات سنگین، جداسازی نرمال پارافین از ترکیبات سنگین و شیرین سازی گاز مشعل را از طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی نوری عنوان کرد.

شرکت پتروشیمی نوری به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده مواد آروماتیکی در ایران در زمینی به مساحت ۶۱ هکتار در حاشیه شمالی خلیج فارس به فاصله ۲۸۰ کیلومتری از مرکز استان بوشهر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در بندر عسلویه واقع شده است.

این مجتمع به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده‌های محصولات آروماتیکی در جهان با ظرفیت اسمی ۴/۵ میلیون تن در سال به صورت رسمی در تیر ۱۳۸۶ افتتاح شده و تاکنون درحال فعالیت است.

قرار است شنبه آینده (۲۲ تیر) تعداد ۳۰۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت پتروشیمی نوری در بازار سرمایه عرضه می‌شود.

انتهای پیام/ک

صادرات ۵۹ درصد محصولات پتروشیمی نوری عسلویه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.