مدیرعامل پتروشیمی مرجان گفت: استفاده از توان داخل در صنعت پتروشیمی با توجه به تخصص و تجربه موجود رو به افزایش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، قاسم مسعودی با اشاره به اینکه صنعت به سمت استفاده از توان داخل رو آورده است، افزود: تحریم سبب شده وابستگی ما به دانش خارجی کم شود و اکنون استفاده از توان داخل در بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی با توجه به تخصص و تجربه موجود در این صنعت در حال گسترش است.

وی با اشاره به اینکه در ساخت و راه‌اندازی پتروشیمی مرجان بیش از ۸۰ درصد از توان داخل استفاده شده است، افزود: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات کمیاب از داخل تامین می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی مرجان با بیان اینکه تکمیل زنجیره متانول با هدف تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر در دستور کار این مجتمع قرار دارد، بیان کرد: یک گروه تحقیقاتی برای مطالعه طرح‌های پایین‌دست متانول و تکمیل زنجیره ارزش تشکیل داده‌ایم تا محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر از زنجیره متانول تولید کنیم.

مسعودی در مورد تامین کاتالیست‌های متانول هم گفت: در حال مذاکره برای تامین کاتالیست از داخل هستیم که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی یا دو شرکت زیرمجموعه اسپک از گزینه‌های در حال بررسی هستند.

وی  با بیان اینکه با تعمیرات انجام گرفته در مجتمع مرجان، مشکلاتی که در زمان ساخت و طراحی ایجاد شده بود، برطرف شده است، ادامه داد: هم‌اکنون این مجتمع پتروشیمی با ۸۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم امسال ظرفیت تولید از این میزان فراتر رود.

پتروشیمی مرجان یکی از طرح‌های پیشرو با ظرفیت سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن است که در محل اجرای طرح‌های فاز دو صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع در عسلویه استقرار دارد.

انتهای پیام/ک

تکمیل زنجیره متانول در دستور کار پتروشیمی مرجان قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.