سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی شهر‌های استان همدان به عنوان شهر‌های ملی گردشگری و صنایع دستی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از معرفی شهر‌های استان همدان به عنوان شهر‌های ملی کشور در حوزه گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: قرار است در کشور از هر استان شهری به عنوان یکی از مزیت‌های آن استان به عنوان شهر ملی انتخاب شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون لالجین همدان شهر ملی سفال کشور نامیده شده است افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان همدان در زمینه گردشگری و صنایع دستی،  برخی از شهر‌های دیگر استان هم در این زمینه بین فهرست شهر‌های ملی کشور قرار می‌گیرید.

امید از ثبت ۷ شهر ملی در زمینه‌های تولید کشاورزی، صنایع دستی و آیین‌های مذهبی و فرهنگی از ابتدای امسال خبر داد و افزود: در این طرح هر شهرستان باتوجه به ظرفیت‌های موجود علاوه بر ثبت ملی شدن با آن نام ، زیرساخت های لازم  برای تبدیل شدن به  عنوان قطب تولید و یا درآمد زایی در آن بخش هم برایش فراهم می شود.

وی از افزایش اعتبار تسهیلات به روستاییان کشور خبر داد و گفت: این اعتبار از یک میلیارد دلار به یک و نیم میلیارد دلار رسیده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار داشت: ما در کشور باید به دنبال مهارت آموزی باشیم و اگر بر اساس نیاز‌های جامعه به نیرو‌های کار خود آموزش دهیم به طور حتم افراد بیکار جامعه به شدت کاهش پیدا می‌کنند.

امید از توافق با دانشگاه پیام نور کشور برای ایجاد رشته‌های جدید و مهارت آموزی با توجه به ظرفیت‌ها و نیاز هر استان خبر داد و گفت: با تشکیل شورای مهارت در کشور این رشته‌ها در دست بررسی است و از امسال در رشته‌های مهارت آموزی دانشگاه پیام نور دانشجو می‌پذیرد.

انتهای پیام/ا

اختصاص میلیارد ۱/۵ دلار به تسهیلات اشتغال روستایی کشور

برچسب ها: ملی ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.