سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سئول ادعای انتقال فناوری‌های حساس به پیونگ‌یانگ را تکذیب کرد

کره جنوبی ادعا‌های ژاپن درباره نقض تحریم‌های سازمان ملل و انتقال فناوری‌های حساس به کره شمالی را به شدت رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، دولت کره جنوبی ادعا‌های مطرح شده از سوی ژاپن در خصوص انتقال فناوری‌های حساس به کره شمالی، را که نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ محسوب می‌شود، به شدت تکذیب کرد.

سانگ یون مو، وزیر صنعت کره جنوبی روز گذشته در کنفرانسی خبری اعلام کرد دولت هیچ مدرکی در خصوص اشتراک گذاری مواد و فناوری‌های ممنوعه با کره شمالی را پیدا نکرده است. این مقام کره جنوبی، ژاپن را به طرح ادعا‌های بی اساس متهم کرد.

بنا به نوشته تلگراف، سئول دلیل واقعی ژاپن برای اعمال کنترل صادراتی جدید بر صادرات مواد شیمیایی به کره جنوبی را نوعی اقدام تلافی جویانه دانست، زیرا شماری از دادگاه‌های داخلی اعلام کردند شرکت‌های ژاپنی باید به کارگرانی که در زمان حکومت استعماری این کشور بر شبه جزیره کره، مجبور به کار برای آن‌ها بودند، غرامت پرداخت کنند.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز گفت او دستور اعمال محدودیت‌های را بر صادرات مواد شیمیایی حساس به کره جنوبی را به دلیل نگرانی در خصوص انتقال این فناوری‌ها به کره شمالی، صادر کرده است. ژاپن هفته گذشته با اشاره به اختلافات با سئول بر سر آن دسته از اتباع کره جنوبی که مجبور به کار برای شرکت‌های ژاپنی در زمان جنگ جهانی دوم شده بودند، اعلام کرد محدودیت‌ها بر صادرات سه نوع از تجهیزات مورد استفاده در صفحه‌های نمایش تلفن همراه و تراشه‌های حافظه را تشدید خواهد کرد.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی هم امروز چهارشنبه اظهارات یک سیاستمدار ژاپنی را که گفته بود سئول به طور غیرقانونی ماده شیمیایی فلوراید هیدروژن وارداتی از ژاپن را به کره شمالی صادر و تحریم‌ها علیه این کشور را نقض کرده است، رد کرد و آن را بی‌اساس خواند. ماده شیمیایی فلوراید هیدروژن می‌تواند در تولید تسلیحات هسته‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.