سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الاخباریه سوریه: بخش قدیمی قدس و مسجد الاقصی از چهار طرف به محاصره در آمده است

رژیم صهیونیستی بخش قدیمی قدس و مسجد الاقصی را با تصرف زمین‌ها و املاک فلسطینیان و اسکان صهیونیست‌ها در آنها از چهار سمت به محاصره کامل در آورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، رژیم صهیونیستی به ایجاد مناطق صهیونیست‌نشین جدید در زمین‌های فلسطینیان و به اقدامات مستبدانه علیه آنان ادامه می‌دهد و نیرو‌های اشغالگر ۱۲ فلسطینی دیگر را دیروز در کرانه باختری اشغالی رود اردن بازداشت کردند.

رژیم اسرائیل با تصرف زمین‌های فلسطینیان و آواره کردن آنان و همچنین جلوگیری از تردد آزادانه مردم فلسطین در کرانه باختری، به اقدامات مستبدانه علیه آنها ادامه می‌دهد.

گزارشگر الاخباریه سوریه در گزارشی گفت کانون‌های صهیونیست‌نشین از طریق تصرف ساختمان‌ها و املاک فلسطینیان به مرکز قدس رسیده‌اند. اشغالگران، مسجد الاقصی و بخش قدیمی قدس را اکنون از چهار طرف به محاصره در آورده‌اند. شهرک نشینان به تازگی با حمایت نیرو‌های اشغالگر یک ملک بزرگ در محله صوانه در شرق بخش قدیمی قدس را تصرف کردند و بلافاصله اسباب و اثاثیه داخل آن را به خارج از آنجا منتقل کردند و نیرو‌های اشغالگر نیز منطقه را بستند و جلوی نزدیک شدن فلسطینیان را گرفتند و با تدابیر شدید امنیتی این ملک را به تصرف درآوردند.

منابع محلی فاش کردند این ملک از مدت‌های طولانی برای یک خانواده ساکن قدس بود. این ملک در نزدیکی یک شهرک صهیونیست نشین موسوم به بیت عاروت قرار دارد که شامل چهار ساختمان بزرگ و سی و دو دستگاه آپارتمان مسکونی است.

انجمن‌های شهرکسازی با اشغال این ملک، تصرف خود را بر محدوده‌ای از شمال بخش قدیمی قدس و غرب و جنوب آن تقویت و زمینه اجرای نقشه قدیمی خود را برای ساختن هفده محله صهیونیست نشین در اطراف بخش قدیمی قدس فراهم آوردند. این نقشه از اوایل ۱۹۹۰ میلادی کشیده شده است. علاوه بر این محله صهیونیست نشین، باید بر آن یک مرکز تجاری واقع در غرب بخش قدیمی قدس را نیز افزود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.