تشکیلات خودگردان در واکنش به حمله شهرک نشینان به مسجد الاقصی اعلام کرد اسرائیل می‌خواهد نشان دهد که تصمیمات جلاس مکه برای آنان نگران‌کننده نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه القدس العربی، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به حمله خشونت‌بار روز یکشنبه شهرک‌نشینان صهیونیست با همراهی پلیس این رژیم به مسجد الاقصی در بیانیه‌ای تاکید کرد که اسرائیل می‌خواهد نشان دهد که تصمیم‌های اجلاس سران کشور‌های اسلامی در مکه به هیچ وجه برای تل آویو نگران‌کننده نیست و آن را دستکم گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «اسرائیل درصدد تصدیق و تثبیت حق یهودیان برای ورود به مسجد الاقصی و ملزم کردن مسلمانان به پذیرش اصل تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان است.»

این بیانیه وحشی‌گری رژیم اشغالگر و تجاوزگری آن به مسجد الاقصی و توطئه‌ها برای یهودی‌سازی قدس و تحمیل سلطه اسرائیل بر این مکان را محکوم کرد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه بین‌المللی و نهاد‌های ویژه سازمان ملل خواست دست از سکوت برداشته و به سرعت به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود در برابر قدس و مقدسات آن عمل کنند. طرف فلسطینی همچنین «اقدامات عملی برای وادار کردن اسرائیل به پایبندی به حقوق بین الملل و قطعنامه‌های مشروع بین المللی» را خواستار شد.

این بیانیه افزود: «اسرائیل از طریق پاسخ مستقیم خود قبل از اینکه جوهر بیانیه دفاع از فلسطین، قدس و مسجد الاقصی در اجلاس اخیر سران کشور‌های اسلامی خشک شود، نشان داد که همه مسلمانان را به چالش کشیده و تصمیم‌های آن‌ها را نادیده می‌گیرد.»

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: «اسرائیل به دنیای اسلام می‌گوید که تصمیم‌های آن‌ها اهمیتی ندارد و فقط تصمیم‌های رژیم اشغاگر است که در داخل مسجد جامع و صحن‌های آن اجرا می‌شود.»

این بیانیه پس از آن منتشر شد که ۴۵ فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به محوطه مسجدالاقصی مجروح شدند.

درگیری‌ها زمانی آغاز شد که شهرک‌نشینان با نقض توافق ممنوعیت ورود غیرمسلمان به مسجد الاقصی در ۱۰ روز پایانی ماه مبارک رمضان تلاش کردند تا با حمایت نظامیان صهیونیست وارد این مکان مقدس شوند.

این در حالی است که پلیس رژیم صهیونیستی در اقدامی کم‌سابقه به شهرک‌نشینان اجازه داد تا وارد محوطه الاقصی شوند. امری که با واکنش فلسطینیان روبه‌رو شد.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز با گاز اشک‌آور و شلیک گلوله‌های پلاستیکی به سمت فلسطینیان معترض به نقض توافق یورش برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار