سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در گیلان :

نمازجمعه قلب تپنده هر شهر

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : نمازجمعه قلب تپنده هر شهر است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در همایش روسا و اعضای ستاد‌های نماز جمعه گیلان که در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد، گفت: اعضای ستاد‌های نمازجمعه بدون چشمداشت و منت و برای رضای خدا در پایگاه‌های معنوی نماز جمعه خدمت رسانی می‌کنند.

وی نمازجمعه را از برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: نماز جمعه از جمله کانون‌های برجسته نظام اسلامی است و مردمی که در آن حضور پیدا می‌کنند افرادی آگاه هستند.

نماینده، ولی فقیه در گیلان انبوه نمازگزاران در نماز‌های جمعه را از افتخار‌های نظام دانست و گفت: مردم برای رضای خدا و حفظ انقلاب اسلامی به نمازجمعه می‌آیند و هرگاه احساس خطر کنند سر از پا نشناخته در این میعادگاه حاضر می‌شوند.

امام جمعه رشت نمازجمعه را قلب تپنده هر شهر ذکر کرد و افزود: مردمی که در نمازجمعه شرکت می‌کنند گل سر سبد آن شهر و منطقه هستند.

آیت الله فلاحتی گفت: اگر مردم به طور عاقلانه، مدبرانه و آگاهانه از فضائل نمازجمعه اطلاع پیدا کنند از ابتدای هفته منتظر اقامه نمازجمعه می‌شوند.

وی در ادامه خواستار جدی گرفتن مسائل فرهنگی به ویژه عفاف و حجاب شد و افزود: عفاف و حجاب باید در راس برنامه‌ها باشد و این موضوع را رها نکرده و آهسته، مدبرانه، هوشمندانه و عاقلانه پیگیری می‌کنیم.

نماینده، ولی فقیه در گیلان گفت: ان شاالله روزی خواهد شد دیگر دختر بد حجاب و بی حجاب در گیلان نخواهیم داشت و مسافرانی که به این استان می‌آیند به همدیگر گوشزد می‌کنند گیلانی‌ها مردمی با عفاف و پاکدامن هستند.

آیت الله فلاحتی به تلاش متولیان ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان اشاره کرد و افزود: بی توجهی به عفت عمومی بسیاری از مردم دیندار را جریحه دار کرده بنابراین عفت عمومی در راس فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان است.

وی از اجرای برنامه‌های عفاف و حجاب در اداره‌های گیلان خبر داد وگفت: در مرحله بعدی این کار در خیابان‌ها اجرا می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین، ولی عادلی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان نیز به اقامه ۳۵ نمازجمعه در استان اشاره و تصریح کرد: حدود ۷۰۰ نفر عضو ستاد‌های نمازجمعه گیلان هستند.

 

انتهای پیام / ق 

 

قلب تپنده هر شهر نماز جمعه است 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.