سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت دو نظامی آمریکایی به اتهام عبور دادن مهاجران غیرقانونی از مرز مکزیک

­دو نظامی آمریکایی که مهاجران غیرقانونی را در ازای دریافت پول به طور مخفیانه وارد آمریکا می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو نظامی آمریکایی به دلیل عبور دادن مهاجران غیرقانونی از مرز مکزیک و آمریکا در قبال دریافت پول، تحت پیگرد قرار گرفتند.

«بایرون دارنل لاو» و «دیوید خاویه سالازار کینترو» از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا، سوم ژوئیه در حالی که سه مهاجر غیرقانونی را در ۱۰ کیلومتری مرز مکزیک در منطقه جاکامبا در کالیفرنیا، در خودروی خود حمل می‌کردند به دست نیرو‌های گشت مرزی دستگیر شدند.

در پشت خودروی این دو نفر، سه مکزیکی حضور داشتند که حاضر بودند برای ورود غیرقانونی به آمریکا ۸ هزار دلار بپردازند. طبق شکایت مطرح شده از سوی پلیس مرزی این دو نظامی که در پایگاه «پندلتون» در حوالی «سن دیه گو» مستقر بودند به انتقال مهاجران غیرقانونی با اهداف مالی متهم شده‌اند.

این دو نظامی در زمان بازجویی به طور متقابل یکدیگر را متهم کردند. آن‌ها اعتراف کردند برای هر سفر بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار به دست می‌آوردند.

این نخستین باری نیست که نظامیان آمریکایی به مهاجران غیرقانونی برای ورود به آمریکا کمک می‌کنند. موارد مشابه دیگری هم در سال‌های ۲۰۱۴, ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ گزارش شده است.

«کامرون ادینبرو» سخنگوی تفنگداران دریایی آمریکا در این باره گفت: ما به طور کامل با انجام تحقیقات در این زمینه همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.