در پی گسترش انتقاد‌ها از وضع بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا، وزارت امنیت میهن از گارد ملی درخواست کرد ۱۰۰۰ سرباز دیگر را در مرز جنوبی این کشور مستقر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد وزارت امنیت میهن از گارد ملی این کشور درخواست کرده است حدود ۱۰۰۰ سرباز دیگر را به منظور ارائه پشتیبانی به سازمان گمرک و محافظت مرزی آمریکا در مرز جنوبی این کشور مستقر کند.

وزارت دفاع آمریکا هنوز با این درخواست وزارت میهن موافقت نکرده است. کریس میشل، سخنگوی پنتاگون در این خصوص اعلام کرد: گرگ آبوت، فرماندار تگزاس با به کارگیری نیرو‌های گارد ملی برای کمک به سازمان گمرک و حفاظت مرزی موافقت کرده است. ارائه پشتیبانی و کمک به مراکز گمرک و حفاظت مرزی در دانا و تورنیلوی تگزاس درخواست شده است. این مراکز از مهاجران بالغ که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شده اند و در انتظار انتقال به بازداشتگاه‌ها هستند، نگهداری می‌کنند. این مراکز بازداشت متعلق به سازمان گمرک و حفاظت مرزی است و بوسیله این سازمان اداره و مدیریت می‌شود.

سازمان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا هنوز به درخواست نشریه هیل برای پاسخ به این مسئله واکنشی نشان نداده است.

از ماه آوریل سال جاری میلادی حدود ۶۰۰۰ سرباز در مرز جنوبی آمریکا مستقر شده اند که از این تعداد ۲۱۰۰ نفرشان عضو گارد ملی هستند. وزارت امنیت میهن آمریکا در حالی این درخواست را ارائه کرده است که دولت ترامپ در روز‌های اخیر با موجی از انتقاد‌ها به دلیل وضع وحشتناک مهاجران در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا مواجه شده است.

در روز‌های اخیر گزارش‌های مختلفی درباره وضع اسف بار مهاجران در اردوگاه‌های مرزی آمریکا منتشر شده است. گزارش دیدبان وزارت امنیت داخلی آمریکا که هفته گذشته منتشر شد، در خصوص جمعیت بیش از حد مهاجران در تعدادی از مراکز بازداشت آمریکا هشدار داد. روز شنبه هم روزنامه نیویورک تایمز و ال پاسو تایمز در گزارشی یکی از ایستگاه‌های گشت مرزی آمریکا را در «کلینت» تگزاس توصیف کردند که در آن صد‌ها کودک با لباس‌های کثیف در اتاق‌هایی وحشتناک نگهداری می‌شوند. این در حالی است که ترامپ این گزارش را فریب آمیز خواند و از رسانه‌ها درخواست کرد در صورت تمایل از بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا بازدید کنند.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این اثبات کرده بود که هیچ اهمیتی به مهاجران نمی‌دهد. وی در حساب توییتر خود نوشته بود: اگر مهاجران غیرقانونی از وضع اردوگاه‌ها خوشحال نیستند، به آن‌ها بگویید به اینجا نیایند. در این صورت همه مشکلات حل می‌شود.

میچل باچله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد از وضع ناگوار مهاجران و پناهجویان در مراکز بازداشت آمریکا به شدت شوکه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار