سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۰ درصد بنگاه‌های اقتصادی از اعتبارات بانکی محروم اند

عضو انجمن مدیران صنایع اصفهان گفت ۶۰ درصد بنگاه‌های کوچک و متوسط در ایران از اعتبارات بانکی محروم هستند.

سید علی سجادی فر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با ذکر مزیت‌های سرمایه گذاری در صنایع کوچک گفت: بر اساس گزارش مؤسسه مالی بین‌المللی که در قاره اقیانوسیه، آمریکای شمالی و جنوبی و اروپای غربی، بیش از ۸۰ درصد درصد بنگاه‌های کوچک و متوسط با کمک اعتبارات بانکی به غعالیت خود ادامه می‌دهند.

عضو انجمن مدیران صنایع اصفهان با برشمردن تهدیدات پیش روی صنایع کوچک ادامه داد: مشکل تأمین مالی این بنگاه‌ها ازجمله مشکلات اساسی در روند فعالیت آن‌ها است و بانک¬ها دراین زمینه همکاری لازم رو نمی‌کنند.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، همکاری نکردن شرکت‌های بزرگ خارجی در حال حاضر با ایران به خاطر فضای ترس گفت: SME ها، به‌عنوان یکی از نهاد‌های اقتصادی پربازده؛ می‌توانند در ابن فضا نقش موثر خودر ا ایفا کنند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت دولت از این بنگاه‌ها گفت: در هیچ جای دنیا SME‌ها خود مسئول تولید و فروش نیستند و معمولاً شرکت‌های تهیه و توزیعی وجود دارند که مسئولیت این امر را برعهده دارند.

وی افزود: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، ایجاد «شرکت‌های تعاونی نیاز» زیر نظر انجمن‌های فعال در صنایع مختلف راهکار مناسبی باشد.

سجادی با بیان اینکه در ماده ۱۰ و ۹، «قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار»، وزارت امور خارجه مکلف شده تا اطلاعات مربوط به صادرات و واردات کشور‌های مختلف جمع‌آوری کند تا بر همان اساس، تعرفه‌ها و رقابت برای بازار‌های هدف تعریف شود گفت، اما متأسفانه آنچه عمل می‌شود برخلاف سیاست‌ها و قانون تعریف‌شده است؛ به‌ویژه اینکه رایزن‌های اقتصادی و بازرگانی کشور از مهارت‌های کافی برخوردار نیستند.

وی تاکیدکرد: بخش خصوصی در حوزه ساماندهی SME‌ها باید وارد شود، اما ایجاد بستر‌های لازم برای این ساماندهی بر عهده دولت است.


انتهای پیام/م
 

وضعیت بنگاههای اقتصادی در اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.