سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گل آرایی مشهد در دهه کرامت با کاشت ۷۰۰ هزار گل فصلی

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: بیش از ۷۰۰ هزار گل فصلی تابستانه همزمان با دهه کرامت در مشهد کاشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از آذین بندی شهر با ۲۰۰۰ متر ریسه نوری به مناسبت ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: نصب این ریسه‌ها در غالب نقاط شهر به ویژه حرم مطهر تا پل استقلال، پل استقلال تا انتهای بلوار معلم، حرم مطهر تا پایانه مسافربری، حرم مطهر تا انتهای بلوار سوم طبرسی، حرم مطهر تا بلوار مصلی، بلوار شهید کلانتری، بلوار وکیل آباد، بلوار احمدآباد و. به اجرا در آمده است و ۲۰۰ عدد سه پایه مهتابی در ایام دهه کرامت برای نورپردازی در شهر جانمایی گردیده و همچنین در ۲۰ نقطه از شهر نور افشانی صورت می‌پذیرد.
 
وی افزود: در این ایام ۱۰۵ هزار متر پارچه رنگی بصورت ریسه‌ای در شهر اکران شده که از این میان ۳۵۰۰۰ متر ریسه‌های پارچه‌ای و ۳۰۰۰۰ متر ریسه رنگی برای آذین بندی‌ها در اختیار هیات‌های مذهبی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ هزار گل فصلی تابستانه به جهت به روز رسانی وضعیت فضای سبز، خصوصاً المان‌ها و فلاورباکس‌های سطح شهر مشهد در این ایام کاشته شده است.

یعقوبی تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار فلاورباکس و ۳۰۰ المان و ۱۸ هکتار باغچه‌های گل فصلی سطح شهر با بیش از ۷۰۰ هزار گل بروز رسانی شده است و در همین راستا ۶۱ عدد فلاورباکس جدید در ۹ محور اصلی سطح شهر خصوصاً محور‌های منتهی به حرم مطهر جانمایی و نصب گردیده است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اعلام کرد: در راستای پاکسازی و نظافت سطح شهر در ایام دهه کرامت تعداد ۴۹۰۰ پاکبان روزانه مشغول بکار می‌باشند و همچنین تعداد ۳۲۸ چشمه سرویس بهداشتی در ۱۷ نقطه از منطقه ثامن و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر نیز بصورت سه شیفت فعال است.

وی تصریح کرد: تمامی پایه پرچم‌های سطح میادین و پل‌ها ویزه دهه کرامت با پرچم‌های ملی و الوان جدید مزین شده است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با اشاره به اقدامات ویژه در حمل و نقل عمومی گفت: تقویت ۷۰ دستگاه اتوبوس در شب و روز میلاد امام رضا (ع) و افزایش خط ۲ قطار شهری به مدت یک ساعت در شب ولادت امام رضا (ع) از دیگر اقدامات برای ایام دهه کرامت می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز دهه کرامت در ۴ پارک بزرگ شهر (پارک خورشید، پارک ریحانه، پارک غدیر و پارک کوهسنگی) برنامه‌های فرهنگی برای عموم شهروندان برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ح

 

تقویت ۷۰ دستگاه اتوبوس در شب و روز میلاد امام رضا (ع)

 

برچسب ها: شهرداری ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.