هر ساله با شروع دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) به همت آستان قدس رضوی برنامه‌هایی ویژه ای در مشهد برگزار می‌شود.

گستره‌ی شمیم رضوی در دهه کرامت

حجت الاسلام عماد دخانی مدیر امور فرهنگی خدام و کارکنان سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت:امسال با آغاز دهه کرامت آستان قدس رضوی برنامه‌های ویژه‌ای در چهار بخش گستره‌ی حرم مطهر، مشهد مقدس، ملی و گستره بین المللی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:این برنامه‌ها با شعار خدمت کریمانه به رسم اهل بیت (ع) در دهه کرامت انجام می‌پذیرد.

مدیر امور فرهنگی خدام و کارکنان سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: برنامه‌های دهه کرامت در چهار ویژه برنامه شروع شده است که عطر رضوان با تولد حضرت معصومه (س) و گلباران حرم مطهر با حضور ۸ هزار نفر از بانوان و دختران انجام شد.

دخانی افزود: برنامه عرصه میدان شهدا در شب میلاد و گلباران حرم رضوی به وسیله خدام ، کارکنان و مردم در قالب پویش های عظیم از دیگر برنامه‌های مختص شهر مشهد است.

وی تصریح کرد: برنامه شهر کرامت با موضوع محله آرایی و آذین بندی محله‌ها امسال برای اولین بار به صورت پویش مردمی و با حمایت شهرداری، اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و سپاه قدس انجام شده و در آخر دهه کرامت به هشت تشکل برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

مدیر امور فرهنگی خدام و کارکنان سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: در بخش ملی رواق رضوی در حال اجراست که شامل حداقل یک ایستگاه شاخص در هر استان می‌باشد که شامل ایستگاه‌های فرهنگی تبلیغ و توزیع کتاب و کتابخوانی می شود و بخش‌های مشاورین و مبلغین در آن فعالیت می کنند؛ همچنین با اعزام مربیان مهد الرضا (ع) برای کودکان نیز برنامه‌های مناسب آن‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال به هشت کشور همسایه جمعی از فعالان فرهنگی با نام زیر سایه خورشید اعزام شدند تا برنامه‌های فرهنگی و امام شناسی را در این کشور‌ها اجرا کنند.

انتهای پیام//م.‌ی
 

ویژه برنامه‌های دهه کرامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.