سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار فارس:

مدیران کار جهادی انجام دهند/امروز مردم به لحاظ غذایی و دارویی تهدید شده‌اند

معاون استاندار فارس با اشاره به مشکلات اقتصادی، گفت: در شرایط کنونی نیازمند کار جهادی مدیران هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا قاسم پور معاون استاندار فارس در همایش توسعه روستایی استان فارس، گفت: در حال حاضر کشورمان در شرایط جنگ تمام عیار قرار دارد و بعضی از مشکلات کنونی جامعه امروز در زمان جنگ نداشتیم.

وی افزود: ملت ایران ایثارگری می کنند و مردم در کنار دولت و دولت در کنار مردم ایستادگی می کند.

قاسمپور با بیان اینکه دولت علی‌رغم مشکلات در کنار مردم با تمام توان در حال فعالیت است، عنوان کرد: امروز مردم ما به لحاظ غذایی و دارویی هم تهدید شده‌اند.

وی با تصریح بر اینکه در این شرایط نیازمند همراهی همه ارکان نظام، دولت و مردم هستیم، تاکید کرد که دهیاران باید به عنوان مدیران روستا‌ها در همه ایعاد حضور دلشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس همچنین با تصریح بر اینکه نیازمند اصلاح ساختار اجتماعی و کنترل هزینه‌های اضافی و صرفه جویی هستیم، گفت: در بیانیه گام دوم رهبری به این موضوع به خوبی توجه شده است.

قاسمپور که معتقد است اگر جهادی کار کنیم از این شرایط عبور خواهیم کرد، به تعامل مطلوب ایجاد شده در استان فارس به همت مدیریت ارشد استان اشاره و عنوان کرد: فضای فعلی استان فضای همراهی است و آرامشی در سطح استان برای کار و سازندگی ایجاد شده است.

وی همچنین رونق تولید در استان‌ها، اشتغال در سطح روستا‌ها برای جوانان و ایجاد شرایطی مطلوب جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان از رویکرد‌های اصلی دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اظهار کرد: در جامعه‌ای که یاس و ناامیدی تبلیغ و ترویج داده شود، شاهد رونق و شکوفایی کشور نخواهیم بود.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس نیز با بیان اینکه برگزاری این همایش نشان از نگاه ویژه مسئولان استان به دهیان دارد، خطاب به مدیران حاضر در جلسه بیان کرد: دهیاران انتظار دارند که مدیران استان جدا از برنامه کاری خود در روستاها، به امور آن‌ها در روستا‌ها به ویژه در بخش تولید نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

سیدکمال پاک‌فطرت با تاکید بر اینکه دیدگاه مسئولان فارس و کشور بر رونق و اشتغال روستاها است، گفت: در دفتر امور روستایی تلاش کرده‌ایم تا در قالب مباحث آموزشی این مهم را به دهیاران انتقال دهیم.

وی همچنین به تسهیل‌گری و کارآفرینی در سطح روستا‌ها هم اشاره و اعلام کرد که در سال گذشته و سه ماهه اول امسال بالغ بر ١٧ هزار شغل پایدار از طریق اجرای طرح‌های فراگیر روستایی و اختصاص تسهیلات در روستا‌ها ایجاد شده است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس ادامه داد: فارس با یکهزار و ١١٢ دهیاری جزو استان‌هایی است که بیشترین دهیاری‌ها را در خود جای داده است.

پاک‌فطرت گفت: با تلاش دهیاران در پایش طرح‌ها در مناطق محروم شاهد کمترین انحرافات هستیم.

وی با بیان اینکه فارس مهد فرهنگ و تمدن محسوب می‌شود، به کسب ٥ رتبه اول کشوری توسط روستا‌های استان در سال ٩٦ به عنوان یکی از عناوین افتخارات روستا‌ها اشاره و بیان کرد: کسب رتبه برتر روستای دوستدار کتاب توسط دو روستای استان نشان از حاکمیت فرهنگی در روستا‌ها است.

انتهای پیام/چ

صحبت های معاون استاندار فارس در همایش توسعه روستایی

برچسب ها: اشتغال ، غذا و دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.