سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز گردهمایی ساماندهی خدمات بهداشتی به عشایر در کوهرنگ

گردهمایی ساماندهی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به عشایر منطقه جنوب غرب کشور در کوهرنگ آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، گردهمایی دو روزه ساماندهی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به عشایر منطقه جنوب غرب کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در شهرستان کوهرنگ آغاز شد.

مجید شیرانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در این گردهمایی ۱۳ دانشگاه و دانشکده منطقه غرب کشور از ایلام، اصفهان، بوشهر، اهواز، شیراز، دزفول، کاشان، لرستان، یاسوج، بهبهان، شوشتر و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

وی افزود: ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی به عشایر منطقه غرب کشور در قالب طرح‌ها و پیشنهادات اجرایی از جمله خانه‌های بهداشت سیار عشایری از مهمترین اهداف برگزاری این گردهمایی است.

شیرانی توسعه خانه‌های بهداشت عشایری را از اولویت‌های دولت دوازدهم در بخش سلامت بیان و اضافه کرد: در خانه‌های بهداشت که در زمان استقرار عشایر کوچرو در منطقه برپا می‌شود، خدماتی نظیر مراکز درمانی شهری و روستایی ارائه خواهد شد.

استان چهارمحال و بختیاری، بعد از فارس دومین استان عشایر نشین کشور و دارای رتبه اول استانی در تراکم عشایر در واحد سطح است.

جمعیت ۱۲۶ هزار و ۳۹ نفری عشایر چهارمحال و بختیاری در قالب ۱۴ هزار و ۶۵۷ خانوار در ۸۵ درصد گستره جغرافیایی این استان استقرار دارند.

عشایر چهارمحال و بختیاری، از اقوام بختیاری، ترک قشقایی، چهرازی، عرب نصرآبادی و گله دار دهکردی هستند.

انتهای پیام/ف

گردهمایی ساماندهی خدمات بهداشتی به عشایر در کوهرنگ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.