سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان؛

بنیاد علمی اکو، فرصتی برای رهایی از وابستگی علمی به کشور‌های غربی/ ریاست بنیاد علمی اکو به ایران واگذار شد

وزیر علوم گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف بنیاد علمی اکو در حوزه‌های علم و فناورری، کاهش وابستگی علمی به کشور‌های پیشرفته و غربی و توسعه روابط پایدار در منطقه است.
 
منصور غلامی، وزیر علوم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: بنیاد علمی اکو که کشور‌های عضو آن تحقیقات پیشرفته و دقیقی در حوزه علوم و فناوری دارند و در زمینه توسعه علمی بین کشور‌ها کار می‌کند و به اشتراک گذاشتن تجربیات علمی کشور‌ها می‌تواند برای توسعه پایدار و ثبات سیاسی در منطقه تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه ارزشمند و بالای علمی اعضای این گروه و فراهم شدن زمینه‌های تحقیقاتی و فناوری، سعی می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود، به رشد و پیشرفت دست پیدا کنیم و از وابستگی علمی به کشور‌های غربی و پیشرفته رها شویم.

وزیر علوم با اشاره به اینکه تا کنون ریاست این بنیاد علمی به عهده کشور پاکستان بود ادامه داد: در نشست امروز کشور ایران ریاست این بنیاد علمی را به عهده گرفت که امیدواریم  تاثیر گذاری بیشتری در منطقه داشته باشیم و با استفاده از اساتید و اعضای علمی برای انتقال  و به مشارکت گذاشتن تجریبات علمی کشور‌ها تلاش کنیم.

غلامی با تاکید بر ظرفیت‌های بالای زیست محیطی برای تغییرات مثبت در مباحث اقتصادی و ارتباطات بین منطقه‌ای تصریح کرد: بحث مهم دیگر موضوع انتقال تکنولوژی و برنامه ریزی برای آینده است که باعث گسترش و توسعه علم در اینده می‌شود تا اینکه بتوانیم پا به پای پیشرفت علمی دنیا قدم برداریم.

انتهای پیام/ی
 

سفر وزیر علوم به اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.