سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلوسی: ترامپ می‌خواهد آمریکا را دوباره به کشور سفیدپوستان تبدیل کند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شدت از تصمیم ترامپ برای گنجاندن پرسش شهروندی در فرم‌های سرشماری این کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه تایم، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (دوشنبه) از تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای گنجاندن پرسش‌های مربوط به شهروندی آمریکا در سرشماری سال ۲۰۲۰ به شدت انتقاد کرد و گفت ترامپ قصد دارد آمریکا را دوباره به کشور سفیدپوستان تبدیل کند.

وی در رویدادی در سانفرانسیسکوی آمریکا تغییراتی در شعار انتخاباتی ترامپ ایجاد کرد و گفت: این کار برای آن است که –همانطور که روی کلاه ترامپ نوشته شده است—آمریکا را دوباره کشور سفیدپوستان کند.

منظور پلوسی جمله‌ی معروف «آمریکا را دوباره قدرتمند کن» است که روی کلاه قرمز رنگ دونالد ترامپ نوشته شده و از جمله شعار‌های انتخاباتی رئیس جمهور آمریکاست. حامیان دونالد ترامپ به طور معمول از این کلاه در رویداد‌های انتخاباتی ترامپ استفاده می‌کنند.

نانسی پلوسی هم همچون دیگر دموکرات‌های آمریکا از جمله مخالفان اصلی گنجاندن پرسش مربوط به شهروندی آمریکا در سرشماری سال ۲۰۲۰ است. وی معتقد است این کار در نهایت باعث می‌شود اقلیت‌های نژادی در سرشماری آمریکا شمرده نشوند و بنابراین طرح‌های کلی برای قانونگذاری به نفع جمهوری‌خواهان تمام شود.

وی در ادامه این سخنرانی تأکید کرد: آن‌ها (جمهوری خواهان) می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که مردم و افرادی خاص سرشماری می‌شوند. این کار واقعا خفت آور است و این آن چیزی نیست که بنیانگذاران ما در نظر داشتند. آنچه آن‌ها (جمهوری خواهان) می‌خواهند این است که جمعیت خاصی از مردم به این فرم پاسخ ندهند.

پس از آنکه ماه گذشته میلادی دیوان عالی آمریکا با صدور حکمی با تصمیم ترامپ برای گنجاندن پرسش مربوط به شهروندی در فرم‌های سرشماری مخالفت کرد، دونالد ترامپ هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد در حال بررسی یک دستور اجرایی است تا از طریق آن تضمین کند این پرسش در فرم‌های سرشماری آمریکا گنجانده شود.

دیوان عالی آمریکا با پنج رای مثبت در مقابل چهار رای منفی حکم کرد استدلال دولت ترامپ در خصوص لزوم گنجاندن پرسش درباره شهروندی در فرم‌های سرشماری برای اجرای قانون حق رای با اسناد و مدارک ارائه شده تناسبی ندارد. دیوان عالی اعلام کرد دولت ترامپ باید یک توجیه قانونی متفاوت برای اضافه کردن این پرسش به سرشماری ارائه دهد.

در ابتدا اینگونه به نظر می‌رسید که دولت ترامپ از پیگیری این طرح عقب‌نشینی کرده است؛ اما هفته گذشته وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد به مقامات این وزارتخانه دستور داده شده است راهی برای گنجاندن پرسش مربوط به شهروندی در فرم‌های سرشماری آمریکا بیابند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ایراندوست
۲۱:۳۹ ۱۸ تير ۱۳۹۸
صاحبان اصلی آمریکا سرخ پوستان بی ادعا هستند.