سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته ارتباطات مجلس:

سالانه ۶۰۰ میلیون دلار برق کشور توسط بیت کوین به تاراج می رود

رئیس کمیته ارتباطات مجلس گفت:سالانه بیش از ۶۰۰میلیون دلار برق کشور معادل ۵۰۰مگاوات برق به به تاراج می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی سبحانی فر رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه بحث بیت کوین موضوعی  است که در چند سال اخیر شدت یافته، گفت: عده‌ای با توجه به اینکه انرژی در کشور ما با قیمت ارزان تری نسبت به دیگر کشور‌ها است، موضوع بیت کوین را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که حتی از کشور‌های دیگر هم تمایل دارند که در کشور ما بیت کوین را دنبال کنند و با توجه به اینکه انرژی ارزان در اختیار است و هم نیرو‌های جوان و خلاقی که وجود دارد، از این شرایط استفاده کنند.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی بیت کوین را ارز دیجیتال دانست و گفت: ارز دیجیتال مدت‌ها است که در کشور‌های مختلف مطرح شده و در برخی کشور‌ها به صورت رسمی شناخته شده و استفاده می‌شود، در برخی کشور‌ها به صورت رسمی شناخته شده نیست، اما در بین مردم رایج است که استفاده می‌کنند.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، این است که سرمایه کشور به واسطه بیت کوین به یغما نرود، گفت: امروزه شاهدیم که باتوجه به اینکه انرژی در ایران ارزان است، بیش از ۶۰۰میلیون دلار برق کشور معادل ۵۰۰مگاوات برق به صورت غیررسمی و به صورتی که رایگان و یا با قیمت برق خانگی که در مقابل برق صادراتی میزان ناچیزی است.

سبحانی فر افزود: حدود ۶۰۰میلیارد دلار ضربه به کشور وارد می‌شود که حدود ۸ هزار میلیارد تومان از سرمایه کشور توسط عده‌ای خاص به یغما می‌رود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی، کنترلی، اجرایی و مجلس شورای اسلامی باید برای قیمت برق متناسب ورود کنند تا افراد سودجو نتوانند از این برق ارزان قیمت سواستفاده کنند، تصریح کرد: این افراد به راحتی ثروت ملی را به تاراج می برند و باید یک برنامه ریزی و ساماندهی مناسبی در بخش انرژی صورت گیرد تا از سواستفاده کنندگان و کسانی که این دستبرد را به ثروت ملی می‌زنند، جلوگیری شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

حدود ۶۰۰میلیارد دلار ضربه به کشور وارد می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.