سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأمین نشدن آب کشت تابستانه در حوزه رودخانه زهره

دبیر نظام صنفی کشاورزی امیدیه گفت: شاهد نبود نظارت و کنترل در بالادست رودخانه زهره هستیم و این امر منجر به تامین نشدن آب کشت تابستانه این شهرستان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز امیر شریفات دبیر نظام صنفی کشاورزی امیدیه گفت: شاهد نبود نظارت و کنترل در بالادست رودخانه زهره هستیم که عملاً برداشت‌های غیرمجاز وجود دارد و برای کشت تابستانه این شهرستان آب تامین نشد چراکه این حوزه هیچ منبع تأمین آبی ندارد و فقط از سد کوثر که بالادست رود زهره که آن هم فقط برای تأمین آب شرب چند استان است مقداری آب تحت عنوان آب شرب به پایین دست می‌رسد که به کشاورزان امیدیه و هندیجان هم نمی‌رسد.

وی افزود: استاندار خوزستان برای کشت بدون محدودیت تابستانه در سال جاری قول‌های داد که در امیدیه و هندیجان عملی نشد و سال گذشته در قالب مصوبه ستاد خشکسالی اعلام کرد که به کشاورزان محروم از کشت، معوض کشت می‌دهند، ولی این وعده نیز عملی نشد.

شریفات بیان داشت: در بهبهان، سردشت زیدون، لنگیرات و حیدر کرار حدود ۲ هزار هکتار کشت شده است که جزو کشت‌های پرآب بر مانند برنج هستند در حالی که کل حوزه زهره از حیدر کرار تا آخرین نقطه که هندیجان است، مصوب شده بود که یک هزار و ۲۰۰ هکتار کشت شود.

دبیر نظام صنفی کشاورزی امیدیه ادامه داد: قرار بود آب تخصیص داده شده بین تمام شهرستان‌های این مسیر تقسیم شود، ولی اکنون می‌بینیم که مدیریت درستی صورت نگرفته و ۲  هزار هکتار در بالادست کشت شده و می‌گویند نمی‌توانیم به امیدیه و هندیجان آب بدهیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: کشاورزان این ۲ شهرستان حتی از حداقل‌های تأمین آب هم محروم شده‌اند این در حالی است که کشاورزان امیدیه و هندیجان قانع و سختکوش هستند و دنبال کشت پرآب بر مثل برنج نیستند و قصد داشتند در تابستان امسال محصولات کم آب بر کشت کنند.

وی در خصوص کشاورزان امیدیه گفت: منطقی نیست در بالادست هر چه بخواهند بکارند، ولی کشاورزان امیدیه و هندیجان محروم از آب باشند. کشاورزان امیدیه و هندیجان هم باید خرج و مخارج زندگی خود را تأمین کنند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی امیدیه گفت: نزدیک به ۱۰ سال است که کشاورزان امیدیه به دلیل محدودیت منابع آبی از کشت تابستانه محروم و برای کشت زمستانه هم همواره با مشکلاتی روبرو هستند.  

انتهای پیام/م

برچسب ها: انتقال آب ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.