سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لایروبی کانال بندر گناوه مشکل تردد لنج‌ها را برطرف می‌کند

سرپرست اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: خور گناوه اکنون فقط ظرفیت پذیرش نیمی از لنج‌های این بندر را دارد که با لایروبی کانال ورودی بندر، مشکل تردد لنج‌ها برطرف می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، داوود بهادری در جمع خبرنگاران افزود: خور گناوه ظرفیت پذیرش ۳۰۰ فروند موتور لنج را دارد که با توجه به وجود ۶۰۰ فروند موتور لنج در این بندر، مشکلاتی در زمینه تردد وجود دارد که با لایروبی کانال این مشکل برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: لایروبی کانال ورودی این بندر تا دوماه آینده اجرا می‌شود و عمق این کانال از سه و نیم متر به چهار متر افزایش می‌یابد.

سرپرست اداره بندر و دریانوردی گناوه ادامه داد: از ۶۰۰ فروند موتور لنج حاضر در گناوه اکنون۴۲۰ فروند موتور لنج فعال هستند و یکی از مواردی که ایمنی موتور لنج‌ها را به خطر انداخته وجود ۸۰ موتور لنج غیر فعال و نیمه مغروقی است که در صدد هستیم آن‌ها را از خور خارج کنیم تا مشکل تردد شناور‌ها حل شود.

بهادری همچنین گفت: در سه ماه امسال، دو هزار و ۶۵۵ تن کالا از بندر گناوه صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۹۴ درصد بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه امسال، ۴۳ هزار و ۴۷ تن کالا در بندر گناوه تخلیه شده است، بیان کرد: در مجموع در این مدت ۴۵ هزار و ۷۰۲ تن کالا در بندر گناوه تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد کاهش داشته است.

سرپرست اداره بندر و دریانوردی گناوه با اشاره به تلاش برای افزایش ایمنی تردد گردشگران، گفت: تا دو – سه ماه آینده یک اسکله شناور با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال که دو سکوی پهلوگیری دارد، در بندر گناوه نصب می‌شود که ایمنی رفت و آمد گردشگران را بهبود می‌دهد.

بهادری با بیان اینکه در سه ماه امسال ۲۷ هزار مسافر بین گناوه و خارگ جا به جا شده‌اند، افزود: تعداد مسافران نسبت به زمان مشابه پارسال هشت درصد کاهش داشته که یکی از عوامل اصلی آن شرایط جوی در سه ماه اول سال بوده است.

وی یادآور شد: ساخت اسکله بندر گناوه به طول ۲۷۰ متر سال ۱۳۶۹ شروع شد و سال ۱۳۸۴ به بهره برداری رسید که ۴۰ متر این اسکله مسافری است.

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی گناوه تصریح کرد: طول کانال دسترسی این بندر هم حدود سه کیلومتر، مساحت اراضی پس‌کرانه ۳۸ هکتار، مساحت انبار‌های سرپوشیده ۵۸۸۷ مترمربع و مساحت انبار‌های روباز ۳۵ هزار و ۵۳۵ مترمربع است، بنابراین بندر گناوه از نظر پس‌کرانه و انبار، به اندازه کافی جا دارد.

انتهای پیام/م

گناوه با دارا بودن ۶۰۰ موتور لنج در تردد مشکل دارد

برچسب ها: صادرات ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.