مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بی‌توجهی به حریم رودخانه و ورود فاضلاب به خور گناوه یکی از مشکلات مهم زیست محیطی این شهرستان است.

فرهاد قلی نژاد در بازدید و بررسی از وضعیت خور‌های شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: در این شهرستان مشکلات زیست محیطی متعددی وجود دارد که حل آن‌ها نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی با سایر دستگاه‌هاست.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که در شهرستان گناوه وجود دارد بحث بی‌توجهی به حریم خورها و ورود فاضلاب‌های شهری به این مناطق است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: نیاز است با توجه به شرایط سواحل گناوه و خورهای آن،  درختان حرا در این مناطق کشت شود تا سبب تغییر آب و هوای منطقه و  توسعه زیستگاه‌ گونه‌های جانوری ساحلی و حفظ آبزیان شود.

قلی نژاد ادامه داد:محل دفن زباله شهرستان گناوه استاندارد نیست و نیازمند اقدام فوری برای کنترل آلودگی‌ها در محل دفن پسماند مرکزی شهرستان هستیم.

وی تاکید کرد: شهرستان گناوه نیازمند یک محل تخلیه و مدیریت نخاله‌های ساختمانی است زیرا این نخاله‌ها به طور پراکنده در حریم خور و رودخانه‌ها در حال تخلیه هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: هماهنگی‌های اولیه با شهرداری از طریق کارگروه مدیریت پسماند استان آغاز شده است و امیدواریم با برنامه زمان بندی شده بتوان در ماه‌های آینده اقدام‌های اساسی در زمینه مدیریت پسماند‌های خانگی، شهری و نخاله‌های ساختمانی انجام داد.

فاجعه زیست محیطی خور گناوه+عکسفاجعه زیست محیطی خور گناوه+عکسفاجعه زیست محیطی خور گناوه+عکسفاجعه زیست محیطی خور گناوه+عکسفاجعه زیست محیطی خور گناوه+عکسفاجعه زیست محیطی خور گناوه+عکس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/م

 کنترل آلودگی‌ها در محل دفن پسماند مرکزی گناوه ضروری است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.