سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحمانی فضلی در بیست و نهمین جلسه ستاد اطلاع رسانی اقتصادی کشور:

فعالیت‌های مربوط به تولید و استخراج بیت کوین باید مشخص شود/ قیمت خرید گندم افزایش نخواهد یافت

وزیر کشور گفت: باید فعالیت‌های مربوط به تولید و استخراج بیت کوین مشخص شود.

به گزارش حوزه دولت‌ گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان‌، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در بیست و نهمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که عصر امروز در محل این وزراتخانه برگزار شد، گفت: در این جلسه وزارت صمت اطمینان داد که امکان سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی را به صفر برساند.

وی افزود: همچنین کاغذ‌های دپو شده در گمرک تعیین تکلیف شد تا با کمک دادستانی این محموله‌ها عرضه شود.

وزیر کشور اظهار کرد: گزارشی رسیده است که ۱/۵ میلیون تن چوپ داخلی برای تولید کاغذ وجود دارد این عدد در گزارش دیگری تنها ۵۰۰ هزار تن است؛ واردات خمیر کاغذ هم مورد بررسی قرار گرفت تا برای سال تحصیلی جدید مشکلی وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: همچنین در این جلسه گزارشی از سازمان برنامه و بودجه ارائه شد، به دلیل تحریم‌های موجود، ما باید آمادگی و انعطاف لازم را متناسب با تحریم‌ها ایجاد کنیم تا جواب محکمی به کسانی دهیم که فکر می‌کنند با تحریم می‌توانند کشور را دچار مشکل کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: خرید گندم وضع مناسبی دارد، با این وجود برخی گندمکاران به دلیل اینکه احتمال افزایش قیمت وجود داشت، گندم خود را عرضه نکردند، قیمت خرید گندم افزایش نخواهد یافت، از گندمکاران می‌خواهیم گندم خود را عرضه کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: باید فعالیت‌های مربوط به تولید و استخراج بیت کوین مشخص شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد:برخی از نظرسنجی‌ها از خارج از کشور هدایت می‌شود و به صورت تلفنی یا در فضای مجازی با تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی مصاحبه می‌شود که از نوع سوالات مشخص است آن‌ها به دنبال جمع آوری برخی اطلاعاتی هستند که می‌تواند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم درباره مباحث تحریمی باشد و همه دستگاه‌ها باید به دستگاه‌های زیر مجموعه خود اطلاع دهند؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطبوعات را در جریان این موضوع قرار دهد، وزارت اطلاعات نیز این موضوع را ورود و بررسی کند.

وزیر کشور در ادامه ضمن تقدیر از رسانه‌های فعال در پوشش اخبار این ستاد، افزود:مقرر شد تقدیر و تشکر صرفا به صورت لفظی نباشد، وزارت ارشاد متولی است یک شاخص‌هایی برای ارزیابی دقیق رسانه‌ها در جهت امید آفرینی، اطمینان بخشی و هماهنگی با سیاست و ایجاد انگیزه در قالب واحد‌های تولیدی، انجام دهد.

وی تصریح کرد: بودجه را سران قوا تصویب کرده اند و در حال تطبیق و ساماندهی است تا برای تخصیص آن به بهترین شکل عمل کنیم تا مبادا در شرایطی که درگیر تحریم هستیم مشکلی برای تخصیص بودجه داشته باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به آخرین وضعیت بدهی پیمانکاران، یادآورشد: ۹۰۰ هزار میلیارد تومان ظرفیت کار برای پیمانکاران وجود دارد؛ ضمن اینکه در جلسه هئیت دولت نیز این موضوع بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۷ تير ۱۳۹۸
اگه يه همچين چيز خوبيه خب خود دولت بگيره چرا برق ارزون ميده به دلالا ؟؟