سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش عبدالله به بازداشت اساتید دانشگاه کابل

رئیس اجرائی دولت افغانستان در واکنش به بازداشت اساتید دانشگاه کابل گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که این افراد برای انجام فعالیت تروریستی داعش زمینه سازی می‌کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در واکنش به بازداشت اساتید دانشگاه کابل گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که این افراد برای انجام فعالیت تروریستی داعش زمینه سازی می‌کردند.

عبدالله عبدالله در نشست امروز دوشنبه (17 سرطان/ تیر) شورای وزیران اظهار داشت: «در روزهای اخیر ریاست امنیت ملی تعدادی از افراد سرشناس که برای شبکه تروریستی داعش کار می‌کردند را بازداشت و زمینه فعالیت این گروه را محدود کرده است.»

وی افزود که افراد بازداشت شده کارت شبکه تروریستی داعش را داشتند و اسامی شان به نشر رسیده است.

رئیس اجرائی دولت افغانستان با اشاره به این که مردم افغانستان به صورت عموم افکار معتدل دارند بیان داشت: این افراد با استفاده از وضعیت موجود، برای داعش تبلیغات انجام می دادند و در کنار آن برای انجام فعالیت‌های تروریستی این گروه زمینه‌سازی می‌کردند.

به گفته وی، تحقیقاتی که صورت گرفته نشان می‌دهد که این افراد با انفجارها و حملات تروریستی داعش در کابل ارتباط مستقیم داشتند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان از مردم افغانستان خواست که با نیروهای امنیتی همکاری کنند تا اینگونه افراد در بینشان جایی نداشته باشند.

گفتنی است که هفته گذشته دو استاد دانشکده شرعیات دانشگاه کابل به نام‌های عبدالظاهر داعی و معروف راسخ به اتهام همکاری با داعش از سوی نیروهای ریاست امنیت ملی افغانستان بازداشت شدند.

روز گذشته نیز یک استاد دیگر دانشکده شرعیات به نام مبشر مسلم‌یار و همچنین دو دانشجوی این دانشکده به نام‌های احمد طارق و احمد فاروق به اتهام همکاری با داعش از سوی نیروهای امنیت ملی بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.