سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفاهم نامه همکاری بین آستان قدس رضوی و میراث فرهنگی امضاء شد

تفاهم نامه همکاری میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در جلسه امضای تفاهم نامه بین میراث فرهنگی خراسان رضوی و آستان قدس امضای تفاهم نامه گفت: آستان قدس رضوی بیشترین منابع تخصصی را در همه زمینه‌ها در اختیار دارد و دارای اسناد و مدارک منحصر به فردی است.

وی تصریح کرد:  با اشاره به تعداد موزه‌های کشور‌های توسعه یافته ، ما نیز باید تلاش کنیم تعداد موزه‌های خود را افزایش دهیم و آستان قدس این ظرفیت را دارد که در بسیاری از شهرستان‌های خراسان رضوی موزه ایجاد کند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری خراسان رضوی با اشاره به مفاد تفاهم نامه گفت: براساس این تفاهم نامه تلاش خواهیم کرد، آثار آستان قدس رضوی را نیز به ثبت ملی برسانیم.

مکرمی فر افزود:  بهره مندی طرفین از امکانات فنی، هنری و کتابخانه‌ای برای معرفی آثار، برگزاری دوره‌های علمی آموزشی مشترک، استفاده از ظرفیت تولید آثار هنری و ظرفیت‌های نمایش و ارائه آثار طرفین، مشارکت در چاپ و انتشار منابع فرهنگی و هنری مرتبط با مجموعه و مجلات علمی و تخصصی حوزه موزه‌ها از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.

وی ادامه داد: هم چنین اقدامات مشترک برای حفظ، صیانت و معرفی میراث مکتوب اسلام و ایران و تبلیغ جلوه‌هایی از تمدن اسلامی ایرانی و فرهنگی رضوی، فراهم کردن زمینه همکاری تخصصی و تبادل اطالعات کارشناسی و آثار و نفایس موزه ای، در اختیارقرار دادن مواد و اسناد مطالعاتی و فرهنگی موجود شامل نسخ خطی، اسناد، پایان نامه ها، منابع الکترونیکی، منابع دیداری و شنیداری مطبوعات و ... مربوط به موضوعات مورد نظر و مشترک مطالعاتی، از دیگر زمینه‌های همکاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری خراسان رضوی گفت: در این جلسه رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکزاسناد آستان قدس رضوی تشکیل کارگروه ویژه و اجرایی بین میراث فرهنگی استان و آستان قدس رضوی را پیشنهاد کرد.

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکزاسناد آستان قدس رضوی در ۱۰ ماده و ۳۲ بند به امضای ابوالفضل مکرمی فر و سید جلال حسینی رسید.
 
انتهای پیام//ف.غ
 

امضای تفاهم نامه بین میراث فرهنگی خراسان رضوی و آستان قدس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.