سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان کار پشت چراغ قرمز زندگی / اجرای طرح توانمند سازی کودکان کار و خیابانی

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از اجرای طرح توانمند سازی کودکان کار و خیابانی خبرداد.

عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: طرح توانمند سازی کودکان کار و خیابانی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از حضور و کار کودکان در خیابان و توانمند سازی کودکان کار در شهرستان بیرجند اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح، دو بخش توانمند سازی کودکان و خانواده و بخش فرهنگ سازی همه‌ی مردم مد نظر قرار گرفته است.

عرب نژاد ادامه داد: در بخش توانمند سازی کودک و خانواده می‌توان از طریق ارائه خدمات مددکاری، مشاوره و روانشناسی، بهداشتی و درمانی، هزینه‌های ضروری زندگی، تهیه جهزیه اقدام کرد.

مدیر کل بهزیستی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ تعداد کودکان پذیرش شده در مرکز حمایتی ـ آموزشی کودک و خانواده ۱۲۷ نفر بوده است اظهار کرد: از این تعداد ۱۶ کودک دختر و ۱۱۱ کودک پسر است.

وی تصریح کرد: میانگین سنی این کودکان بین ۱۲ تا ۱۶ سال است.

عرب نژاد با بیان اینکه حضور پدر در خانه به عنوان سرپرست مؤثر مورد نظر است گفت: ۱۰۷ کودک کار و خیابانی دارای سرپرست،   ۶ کودک فاقد سرپرست مؤثر و سرپرست ۷ کودک فوت شده است.

مدیر کل بهزیستی اظهار کرد: تعداد ۱۲۷ کودک پذیرش شده، ۵۷ درصد کودک ایرانی و ۴۳ درصد کودک اتباع بیگانه هستند.

وی بیان کرد: شرایط خاص کودکان کار به گونه‌ای است که بی توجهی و غفلت نسبت به این مسئله می‌تواند میزان معضلات و آسیب‌های اجتماعی را در آینده افزایش دهد.

مدیر کل بهزیستی بیرجند با اشاره به اینکه این کودکان به خودی خود مجرم و بزهکار نیستند افزود: شرایط زندگی آن‌ها از جمله دوری از نهاد‌های اجتماعی، آموزشی، حمایتی باعث شده  این کودکان در دسترس‌ترین افراد برای انواع انحرافات اجتماعی تبدیل شوند.

انتهای پیام / ط ا

برچسب ها: بهزیستی ، مددجو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.