عرب نژاد از خدمت رسانی موسسه مردمی فرهنگی بنیاد فرزانگان به سالمندان استان خبر داد.

عرب نژاد مدیر کل بهزیستی استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: در راستای تحقق اهداف دبیرخانه‌ی شورای ملی سالمندان، بنیاد فرزانگان جهت ارتقا سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان خدمت رسانی می‌کند.

وی افزود: با توجه به بخشنامه‌ی صادره در خصوص راه اندازی این بنیاد، اولین بنیاد پس از دریافت مجوز در بیرجند و پس از آن بنیاد افضل در شهرستان قاین و بنیاد کرامت در شهرستان بشرویه فعال شده است.

عرب نژاد هدف از ایجاد این بنیاد را انجام فعالیت‌های جامعه نگر و گسترش جلب مشارکت‌های مردمی و فعالیت‌های داوطلبانه بیان کرد.

مدیر کل بهزیستی در خصوص ماهیت بنیاد فرزانگان گفت:ماهیت بنیاد، تکریم جایگاه سالمندان در سطح جامعه، افزایش امید به زندگی و ارتقا کیفیت زندگی و مشارکت در روند توسعه‌ی جامعه می‌باشد.

وی افزود: حمایت کلیه‌ی تشکل‌های دولتی و غیر دولتی استان و موسسات فعال و خیرین در این حوزه جهت ارتقا سطح خدمات، ضروری می‌باشد.

عرب نژاد تصریح کرد: انتصاب یک نفر به عنوان مشاور در امور سالمندان در دستگاه‌های اجرایی جهت تعامل با دبیرخانه و بنیاد‌های فرزانگان لازم می‌باشد.

مدیر کل بهزیستی بیان کرد: برنامه‌ی راه اندازی وب سایت بنیاد فرزانگان سراسر کشور با همکاری سازمان ملل متحد به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی در ادامه افزود: همچنین راه اندازی خانه‌های گروهی سالمندان در شش ماهه‌ی دوم سال ۹۷ از برنامه‌های دفتر توانبخشی مراقبتی بوده که در صورت تامین اعتبار یک مرکز در سطح استان محقق خواهد شد.

عرب نژاد در پایان گفت: بنیاد فرزانگان در شهرستان‌های نهبندان، خوسف، سربیشه، طبس و فردوس نیز راه اندازی شده و در صورت متقاضی در سایر شهرستان‌ها اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام / ط ا

گسترش مشارکت‌های مردمی در بنیاد فرزانگان

برچسب ها: سالمند ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار