سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدارک برنامه‌های ویژه در محل کتابخانه‌های عمومی برای اوقات فراغت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از تدارک برنامه‌های ویژه در محل کتابخانه‌های عمومی برای اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان در فصل تابستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،معصومه حسنی خوانسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۸۷ کتابخانه نهادی در استان، گفت : در حال حاضر ۷۰ هزار نفر در استان عضو فعال کتابخانه‌های عمومی هستند.

وی از تدارک برنامه‌های ویژه در ایام تابستان برای اعضای فعال کتابخانه‌ها خبر داد و گفت : برنامه‌های متنوعی برای این ایام در نظر گرفته شده که از جمله آن نقد و تحلیل و بررسی کتاب، برگزاری نشست‌های کتابخوان، حلقه‌های مطالعاتی عصر شعر و جمع خوانی و بلندخوانی کتاب است.

وی افزود: همچنین مسابقات کتابخوانی و برپایی نمایشگاه‌هایی با محوریت کتاب برای این ایام در سطح کتابخانه‌های عمومی استان در نظر گرفته شده است.

حسنی خوانسار یادآور شد: برای هرچه پربارتر کردن اوقات فراغت اعضای کتابخانه‌ها که عمدتا دانشجویان و دانش آموزان هستند نیز برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله کلاس‌های داستان نویسی، قرآن و نهج البلاغه، خوشنویسی و رایانه در نظر گرفته شده و بطور ویژه برای مادران نیز دراین ایام دوره‌های "قصه گویی" برگزار می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و فصل تابستان فرصت مغتنمی برای مطالعه و استفاده از این منابع است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در ادامه از مشارکت فعال این نهاد در برگزاری بخش‌هایی از برنامه‌های دهه کرامت خبر داد وافزود: عمده برنامه‌های فرهنگی خود را در این ایام در محلات حاشیه شهر کرمانشاه متمرکز کرده ایم.

وی افزود: در این ایام نشست‌های مخصوص بانوان با محوریت شناخت ویژگی‌های حضرت معصومه (س) نیز برگزار می‌شود.

این مسئول از نیم بها بودن هزینه عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان در این ایام خبر داد وخاطرنشان کرد: روز‌های ۱۳، ۱۸ و ۲۳ تیر عضویت در کتابخانه‌ها نیم بها خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/د

۷۰ هزار نفر در استان عضو فعال کتابخانه‌های عمومی هستند

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.