سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت تولیت آستان قدس رضوی از مراکز تحت پوشش بهزیستی

تولیت آستان قدس رضوی از شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) بهزیستی مشهد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در بازدید از شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های انجام شده گفت: آستان قدس رضوی تا حد امکان از این مراکز حمایت می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی پس از بازدید از مهدکودک، خانه موقت و مرکز شبه خانواده شیرخوارگاه حضرت علی اصغر نیز افزود: از تمامی مردم و خیرین دعوت میکنیم حتی اگر از لحاظ مالی در جایگاه خوبی هم نیستن به لحاظ عاطفی کمک حال این کودکان بی سرپرست باشند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: دولت در حال حاضر نگهداری از کودکان زیر سه سال را به مراکز خیریه واگذار نمی‌کند به همین دلیل تمام کودکان زیر سه سال در مرکز شیرخوارگاه علی اصغر پذیرش می‌شوند.

حمید رضا پوریوسف افزود: این شیرخوارگاه با هشت هزار متر زیربنا ظرفیت پذیرش ۶۰ کودک با ۳۰ پرسنل را دارد که در سال گذشته تا ۲۲۰ کودک در این شیرخوارگاه نگهداری شده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: ۴۵۰ کودک این شیرخوارگاه سال گذشته به فرزندخواندگی پذیرفته شده و تعیین تکلیف شده اند، اما ۸۰ درصد کودکان پذیرش شده در این مرکز بدسرپرست هستند و والدین آن‌ها توسط قاضی سلب صلاحیت شده اند.


پوریوسف با بیان اینکه در چهار ماهه اول امسال ۱۴۶ کودک در این شیرخوارگاه پذیرش شدند و ۱۵۴ کودک از آن خارج شده اند ادامه داد: در سال گذشته ۲۲۰ کودک در این مرکز تحت پوشش بودند که با تمهیدات اندیشیده شده این تعداد هم اکنون به ۱۱۰ کودک رسیده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی به مشکلات این موسسه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات این شیرخوارگاه مقدار دستمزد پرسونل و کارکنان است و از تولیت استان قدس رضوی درخواست داریم تا به اداره بهزیستی در راستای سامان دهی به کودکان تحت پوشش نیز کمک کند.
 
انتهای پیام//د.ف

بازدید تولیت استان قدس رضوی از شیرخوارگاه حضرت علی اصغر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.