سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه الزهرا:

دانشگاه‌ها در ارتباط با صنعت کم کاری نکرده‌اند/ ماموریت دانشگاه‌ حل مسائل کشور است

ملانظری گفت: دانشگاه‌ها در ارتباط با صنعت کم‌کاری نکرده‌اند و در سال‌های اخیر با پشتیبانی وزارت علوم نشان داده شد که کار‌ها به خوبی پیش می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا در نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که در دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است، اظهار کرد: امیدواریم نتیجه این نشست عزمی جدی برای رسیدن به اهداف کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: حل مشکلات اقتصادی و عبور از تحریم هدف اصلی این نشست است و ماموریت دانشگاه‌ها حل مسائل کشور است.

برای کسب درآمد با مشکلاتی مواجه هستیم

ملانظری با اشاره به شرایط روز کشور بیان کرد: امروز برای کسب درآمد با مشکلاتی مواجه هستیم و در این شرایط حل مشکلات مهم است و باید به بررسی نقش دانشگاه‌ها در حل مشکلات بپردازیم.

رئیس دانشگاه الزهرا گفت: امیدوارم در نشست امروز نقش و جایگاه خود را بیابیم و از این برهه سخت عبور و تحریم‌ها را به فرصتی عظیم تبدیل کنیم.

وی ادامه داد‌: دانشگاه‌ها آماده هستند و در تمام شرایط سخت می‌توانند موثر واقع شوند، در بحث هسته‌ای ایران قدرتمندی خود را نشان می‌دهد و برای ازبین بردن جنگ روانی هم می‌توانیم با همکاری یکدیگر موثر واقع شویم.

می‌توانیم تحریم‌ها را ازبین ببریم

ملانظری با بیان اینکه در چند محور می‌توانیم تحریم‌ها را ازبین ببریم، گفت: تمرکز بر بحث توانمندی‌ها و آموزش کاربردی اهمیت دارد، در شرایط تحریم تنها مسائل اقتصادی آسیب‌زا نیستند بلکه آموزش‌ها هم اهمیت دارد.

رئیس دانشگاه الزهرا ادامه داد: دانشگاه‌ها در ارتباط با صنعت کم‌کاری نکرده‌اند و حتی در سال‌های اخیر با پشتیبانی وزارت علوم نشان داده شد که کار‌ها به خوبی پیش می‌رود.

وی با اشاره به حمایت از صنایع داخلی اظهار کرد: دانشگاه‌ها توانسته‌اند در نقش حمایتی به خوبی ظاهر شوند، علاوه بر فشار اقتصادی،  بحث اشتغال هم از پیامد‌های تحریم است و باید این موضوع را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.