سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریچارد نفیو: عده‌ای فکر نمی‌کردند ایران به تحریم‌ها پاسخ دهد

عضو تیم مذاکراتی آمریکا در برجام به گام دوم برجامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ریچارد نفیو، عضو تیم مذاکراتی آمریکا در برجام در حساب توئیتری خود در واکنش به اقدام جدید ایران در زمینه کاهش تعهدات برجامی نوشت: مسئله‌ جالب توجه برای من درباره اقدام ایران، آن آدم‌هایی هستند که به من اطمینان خاطر می‌دادند اگر برجام را نقض کرده و به ایرانی‌ها با بازاعمال تحریم‌ها فشار وارد کنیم آنها هم دست روی دست می‌گذارند.

این در حالیست که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز سال گذشته، همزمان با اجرایی شدن مرحله دوم تحریم‌ها پس از خروج آمریکا از برجام در مصاحبه‌ای با «فاکس‌نیوز» با قاطعیت ابراز اطمینان کرده بود که واکنش ایران به تحریم‌ها از سرگیری برنامه هسته‌ای نخواهد بود.

ایران امروز یکشنبه گام دوم خود در مسیر کاهش اجرای تعهدات برجامی را برداشت و به صورت رسمی اعلام کرد غنی‌سازی اورانیوم را در سطح بالاتر از ۳.۶۷ درصد آغاز می‌کند. ­عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، به طرف‌های اروپایی برجام هشدار داد در صورتی که با تهران به راه‌حلی برای عمل به تعهداتشان و منتفع کردن ایران از این توافق بین‌المللی نرسند، تهران پس از ۶۰ روز گام سوم خود را در کاهش اجرای عمل به تعهداتش بر اساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ برمی‌دارد.

شایان ذکر است، تصمیم ایران در افزایش غنی‌سازی اورانیوم در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و عهدشکنی طرف‌های اروپایی این توافق بین‌المللی در عمل به تعهداتشان اتخاذ شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۷ تير ۱۳۹۸
تصور همه مردم دنیا از تصمیمات یک کشور تصمیم چند نفر انگشت شمار به عنوان دولت آن کشور است آنهم افرادی که بجای الله از آمریکا می ترسند ولی بر خلاف همه دنیا دولت ایران نوک هرم یک جمعیت 80 میلیونی است که هم آن هشتاد میلیون و هم دولت آنها که در رأس قرار دارد فقط الله را لایق ترس و امیدواری می دانند و این تفاوت عمده ایران با سایر کشورهای جهان است
رضا
۰۹:۵۲ ۱۷ تير ۱۳۹۸
هی ریچارد نفیو: فکر کردید با دارودسته کرو کورها طرف هستید؟! یا هنوز ایران را در دوران قاجاریه و پهلوی اول و پهلوی دوم فرض میکردید؟! اگر آمریکا مبتلا به دوران "عصر ترامپیسم" شده ایران 40سال است که اسیر نظریه "عصر خمینیسم" است به قول غول سیاسی و بزرگترین استراتژیست آمریکائی با پیروزی انقلاب اسلامی و شکست طاغوت دیکتاتوری شاه مخلوع اسلام غولی است که توسط امام خمینی رحمت الله علیه از شیشه اسارت آزاد شده و دیگر به درون شیشه اش بر نمی گردد............
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۷ تير ۱۳۹۸
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۷ تير ۱۳۹۸
هر چه زودتر باید از برجام خارج بشیم