سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت ۴ هزار نیروی بهداشتی در طرح سنجش فشار خون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت:حدود ۴ هزار نیروی بهداشتی و درمانی در بیش از ۱۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار در در این طرح مشارکت فعال داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، مرادی رئیس دانشگاه  علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد:در بسیج ملی، فشارخون بیش از ۹۰ درصد از جمعیت هدف استان یعنی ۹۷۹ هزار و ۸۰۸ نفر اندازه گیری شد که این رقم ۴۰ درصد بیش از آن هدفی بود که از سوی وزارت بهداشت برای استان ترسیم شده بود.


وی بیان کرد:این طرح در دو مرحله یک ماهه انجام شد، در فاز اول اطلاع رسانی، آموزش‌های همگانی و هماهنگی لازم با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف استان صورت گرفت و فاز دوم مرحله اجرایی اندازه گیری فشار خون مردم بود که از عید فطر تا ۱۵ تیرماه به طول انجامید.


مرادی رئیس دانشگاه  علوم پزشکی کرمانشاه گفت:حدود ۴ هزار نیروی بهداشتی و درمانی در بیش از ۱۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار در در این طرح مشارکت فعال داشتند.


وی بیان کرد:ارزیابی و آنالیز آماری طرح بسیج ملی کنترل فشارخون از طریق وزارت بهداشت انجام می‌شود و انتظار می‌رود درپایان این طرح در کل کشور ۲ میلیون بیمار فشارخونی جدید شناسایی شوند که بایستی درمان مناسب برای آنان در نظر گرفته شود.


وی ادامه داد:این طرح یک بسیج ملی از سوی وزارت بهداشت بود تا مردم به سلامتی خود اهمیت دهند و بیماری‌های جزیی را کوچک نگیرند، زیرا همین بیماری‌های کوچک در طولانی مدت می‌تواند عوارض بالایی ایجاد کند بنابراین مردم عزیز این بیماری را جدی بگیرند و اگر فشار خون بالا دارند حتما به پزشک مراجعه کرده و درمان مناسب را آغاز کنند.


وی بیان کرد:فشارخون بالا عوارض بسیار مهلک و شدیدی ایجاد خواهد کرد و حیف است که به خاطر این بیماری که به راحتی قابل درمان است فرد دچار کوری، نارسایی کلیه، سکته‌های مغزی و قلبی و از کارافتادگی شده و در انجام کوچکترین اعمال اولیه زندگی دچار مشکل شود.


وی ادامه داد:کاهش استرس، تغییر سبک زندگی، کاهش مصرف نمک و چربی و قند، پایین آوردن وزن، انجام ورزش مرتب و مصرف سبزیجات و میوه جات از عوامل پایین آورنده فشار خون هستند.


وی گفت:افرادی که دچار فشار خون بالا هستند باید در رعایت این موارد دقت کنند و بدانند که مصرف دارو نیز برای آنان دائمی است و نباید فکر کنند که این بیماری مقطعی است.


انتهای  پیام/ز




فشارخون بالا عوارض بسیار مهلک و شدیدی ایجاد خواهد کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.