سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی مجارستان و اصفهان

رییس گروه دوستی پارلمان مجارستان و ایران گفت: دیپلماسی پارلمانی ایران و مجارستان به دیپلماسی اقتصادی و توسعه روابط تجاری دو کشور کمک می کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پیتر هوپال رییس گروه دوستی پارلمان مجارستان و ایران خواستار تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی بین مجارستان و اصفهان شد و گفت:مردم مجارستان علاقه خاصی به فرهنگ ایران دارند و دوستدار برقراری روابط اقتصادی و فرهنگی با این کشورند.

پیتر هوپال در نشست روسای گروه دوستی پارلمانی مجارستان و ایران و نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان راه اندازی خانه فرهنگ مجارستان در تهران را گامی ارزشمند در نزدیکی دو کشور ایران و مجارستان دانست و گفت:اصفهان یکی از کلیدی‌ترین شهر‌های ایران در تقویت رابطه فرهنگی و اقتصادی دو کشور است.

وی با اشاره به تحصیل سه هزار دانشجوی ایرانی در مجارستان گفت: مجارستان و ایران در زمینه‌های فرهنگی، آموزش و اقتصادی می‌توانند همکاری نزدیکی تعریف کنند.

ژولت پاوا شهردار پچ مجارستان نیز در این دیدار خواستار امضای تفاهم نامه بین اصفهان و شهر پیچ شد و گفت: این شهر ۱۵۰ هزار نفری دومین شهر مجارستان است و بیش از ۵۰۰ دانشجو ایرانی در این شهر مشغول تحصیل اند.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای تبادل هیات‌های تجاری با مجارستان گفت:شناسایی ظرفیت‌ها و دریافت اطلاعات اقتصادی به روز دو طرف می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی منجر شود.
حمیدرضا قلمکاری جاذبه‌های گردشگری اصفهان را یکی از مزیت‌های این شهر برای تقویت روابط اقتصادی با مجارستان عنوان کرد و گفت:گردشگری سلامت در کنار گردشگری فرهنگی می‌تواند گردشگران مجاری را به بازدید از اصفهان تشویق کند.

حمیدرضا فولادگر رییس گروه دوستی پارلمان ایران و مجارستان در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت پارلمان‌ها برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی بین ایران و سایر کشور‌ها از رویکرد‌های مهم مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس هم، توسعه روابط اقتصادی ایران و مجارستان را یکی از اهداف انجمن دوستی پارلمانی بیان کرد و گفت:همکاری‌های اقتصادی ایران و مجارستان در بخش‌های گردشگری، حمل و نقل، مقابله با آلاینده‌های زیست محیطی، کشاورزی و بازیافت می‌تواند محور فعالیت‌های دو طرف باشد.

فولادگر تبادلات تجاری دو کشوردر سال ۹۷ را ۱۱۰ میلیون دلار بیان کرد و گفت: لازم است افزایش تبادلات تجاری دو کشور در دستور کار اتاق‌های بازرگانی قرار گیرد تا هر سال شاهد افزایش این تبادلات باشیم.

انتهای پیام/م

 

نشست روسای گروه دوستی پارلمانی مجارستان و ایران 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.