سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور استان‌ها مجمع خیرین سلامت کشور:

خیران بیش از هفت هزار میلیارد به بخش سلامت کمک کردند

معاون امور استان‌ها مجمع خیرین سلامت کشورگفت: تا پایان سال قبل خیران بیش از هفت هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، اسماعیل غنیان معاون امور استان‌ها مجمع خیرین سلامت کشور در سومین دوره انتخابات مجمع خیرین سلامت استان یزد اظهار داشت: بیش از یک دهه از عمر این مجمع می‌گذرد و الحمدالله با استقبال بسیار خوبی که توسط خیران صورت گرفت، در ۳۰۰ نقطه کشور و با جمعی بیش از ۱۲۰ هزار خیر سلامت فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های خیری توسط این مجمع و بخشی توسط سایر نهاد‌ها جذب شده‌اند گفت: تا پایان سال گذشته خیران بیش از هفت هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه کردند.

معاون امور استان‌ها مجمع خیرین سلامت کشور ادامه داد: علی رغم اینکه از لحاظ تشکیلاتی به دنبال اداری کردن این مجموعه نبودیم و الان هم همین نگاه را داریم و می‌خواهیم مدیریت هم به عهده خیران باشد.

وی گفت: هر کجا که مدیریت بر عهده خیرین بود پیشرفت‌های بسیاری را شاهد بودیم و به حمدالله امروز هم توفیق بسیاری در این حوزه کسب شده است.

غنیان عدم ورود به مسائل سیاسی توسط خیران را یکی از اصلی‌ترین مباحث عدم انحراف این مجموعه دانست و تصریح کرد: اگر در هر جایی که مجامع ما کمی رنگ و بوی سیاسی یا دولتی گرفت، با هر تغییری در دولت، مجمع هم دستخوش تغییر می‌شد و به همین دلیل فعالیت‌ها با مشکل روبرو بود، ولی با جلوگیری از این موضوع، فعالیت‌ها به خوبی ادامه پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: شاید در کل استان یزد نهایتا بتوانیم یک یا دو نفر نیروی عملیاتی داشته باشیم، ولی با این وجود و با تمام محدودیت‌هایی که داریم، این مجمع در یزد و سایر استان‌های کشور توانست عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

معاون امور استان‌ها مجمع خیرین سلامت کشور افزود: زمانی که ما مجهزترین ساختمان‌ها با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها را آماده می‌کنیم تا در حوزه سلامت فعالیت کند، باید به فکر آموزش و پژوهش هم باشیم که بتوانیم نیرو‌های کاردان و با تخصص لازم در این حوزه را هم داشته باشیم.

غنیان از خیران خواست که به حوزه پژوهش هم ورود داشته باشند و گفت: یزد در این حوزه پیشرو در کشور است، اما لازم است که بیشتر در حوزه پژوهش سلامت در یزد و کشور سرمایه‌گذاری شود تا بتوانیم با تقویت علوم، زمینه رفع بسیاری از بیماری‌ها و درمان آن‌ها را فراهم کنیم.

وی استفاده از ظرفیت زنان را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: یکی از بزرگترین ظرفیت‌های کشور ما بحث زنان است و در واقع آن‌ها موتور محرکه مردان هستند و اگر زنان به عرصه وارد شوند، هر مردی را به عرصه وارد می‌کنند.

این مقام مسئول به بحث خیریه‌های سلامت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این مراکز با بحث تعرفه‌ها به چالش اساسی برخورد کرده که در این زمینه تلاش‌هایی برای رفع مشکل صورت گرفته است.

انتهای پیام/ غ

فعالیت ۱۲۰ هزار خیر سلامت در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.