سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار قزوین:

آموزش، رفاه و امنیت حجاج قزوینی مورد توجه قرار گیرد

استاندار قزوین گفت: عوامل اجرایی حج تمتع آموزش مناسک حج به حجاج بیت الله الحرام و رفاه و امنیت آن‌ها را مورد توجه جدی خود قرار دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار در دیدار با عوامل حج و زیارت استان قزوین گفت: کشور میزبان برگزاری حج، عربستان است و باید امنیت و رفاه زائران را تامین کند، اما تجربه ثابت کرده هیچ کشوری مانند ایران ساماندهی مناسبی برای حجاج ندارد.

وی اضافه کرد: دولت جمهوری اسلامی جزیی‌ترین مسایل از جمله امور بهداشتی و درمانی، غذایی و حمل و نقل زائران را با دقت کامل برای حجاج فراهم می‌کند.

زاهدی ادامه داد: آموزش در خصوص انجام امور شرعی نیز از جمله مواردی است که در حج بسیار مهم است و توجه جدی به این مساله در کاروان‌های حج و زیارت قزوین وجود دارد و امیدواریم در طول حج تمتع امسال نیز با قوت بیشتری ادامه یابد.

وی درباره پیشنهاد یکی از عوامل حج و زیارت مبنی بر آموزش مناسک حج از طریق ایجاد فضایی شبیه بیت الله الحرام در یکی از نقاط شهر نیز افزود: در شرایط فعلی با توجه به ممنوعیت شروع پروژه جدید در دولت این امکان فراهم نیست، اما می‌توان به طور موقت با هزینه کمتری مانند کاری که در مسجد جامع شیراز انجام شده فضایی کوچک را جهت این کار اختصاص داد.

زاهدی افزود: البته برای احداث دایمی اینگونه فضا‌ها نیز می‌توان فضایی را در طرح ساماندهی امامزاده حسین علیه السلام تعریف کرد.

انتهای پیام/ک

دیدار عوامل حج و زیارت قزوین با استاندار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.