سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست با سفیر هندوستان اعلام شد؛

بندر چابهار؛ شاهراه دستیابی آسان هندوستان به کشور‌های CIS/ چابهار؛ بندری بدون محدودیت در پذیرش انواع کشتی و کالا

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار محدودیتی برای پذیرش سایز کشتی‌ها و تخلیه و بارگیری انواع کالا‌ها ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، بهروز آقایی در جلسه بررسی پتانسیل‌ها و قابلیت‌های سرمایه گذاری و حمل و نقل کالا‌های ترانزیتی و صادرات از طریق بندر چابهار که با حضور گدام دارمندرا سفیر هندوستان در ایران در محل سالن جلسات بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد گفت: توافق نامه ایران، هند و افغانستان طی مدت مدت ۱۸۰ روز اجرایی شد و شرکت اپراتور هندی در یک اسکله این بندر اقیانوسی در حال فعالیت است.

به گفته وی، ۳۰ دستگاه استراتژیک به تجهیزات بندر چابهار اضافه شده و محدودیت تخلیه و بارگیری هر نوع کالایی را از بین برده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بندر چابهار محدودیتی برای پذیرش سایز کشتی‌ها و تخلیه و بارگیری انواع کالا‌ها ندارد، علاوه بر این بعد از توسعه عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تخفیف‌ها و تسهیلات ویژه‌ای برای این بندر مصوب شده است.

آقایی اضافه کرد: این تخفیف‌ها به سه گروه از مشتریان شامل خطوط کشتی رانی، صاحبان کالا و سرمایه گذارانی که در بندر چابهار سرمایه گذاری کنند اختصاص می‌یابد.

وی با بیان این که هیچ محدودیتی در خصوص پذیرش سرمایه گذاران خارجی در بندر چابهار وجود ندارد اظهار کرد: طی ۱۸ ماه گذشته ۱۷ قرارداد سرمایه گذاری در بندر چابهار منعقد شده که حجم این قرارداد‌ها بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

آقایی افزود: چابهار به عنوان دروازه هندوستان و آسیای میانه می‌تواند ایفای نقش کند و هند می‌تواند با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان به کالا‌های مختلف کشور‌های اطراف از جمله مواد معدنی افغانستان دسترسی پیدا کند.

انتهای پیام/م

حضور سفیر هندوستان در منطقه آزاد چابهار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.