سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر کشور هندوستان در ایران:

به تعهداتمان در بندر چابهار عمل می‌کنیم/ افزایش ۳۰ درصدی تجارت ایران و هندوستان در یک سال گذشته

دارمندرا سفیر هند گفت: آنچه را که تعهد کرده ایم حتما انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گدام دارمندرا سفیر هندوستان امروز در جلسه تشریح پتانسیل ها، فرصت‌های سرمایه گذاری و حمل و نقل کالا‌های ترانزیتی از طریق بندر چابهار گفت: چابهار بیشتر از یک نشانه برای دولت هند در رابطه با مسائلی که دنبال می‌کند اهمیت دارد.

وی افزود: باید به صورت شفاف راجع به تعهداتی که در رابطه با چابهار وجود دارد صحبت شود.

سفیر هندوستان در ایران با اشاره به اینکه ما باید خط اعتباری قرارداد کوتاه مدت و قرارداد بلندمدت را در حالت یک پکیج واحد در نظر بگیریم گفت: من قبول دارم که زمان را ازدست داده ایم و ۱۸۰ روز از شروع کار گذشته است.

دارمندرا بیان کرد: کشور‌های نظیر تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و سایر کشور‌های حوزه CIS می‌توانند در این بندر جایگاه داشته باشند و کالا‌های مورد نیاز خود را به بهترین شیوه حمل و نقل نمایند.

وی با بیان اینکه کشور هندوستان و افغانستان پیگیری‌های مکرری درخصوص مستثنی نمودن بندر چابهار از تحریم‌ها کردند، اما همچنان مسئله بانک‌ها چالش ساز است، مطرح کرد: در طول یکسال گذشته تجارت ایران و هند ۳۰ درصد رشد داشته است و به رقمی حدود ۱۷ میلیارد دلار در سال رسیده است.

دارمندرا کشور هندوستان را یکی از ارائه کنندگان اصلی کالا‌های اساسی به ایران برشمرد و افزود: یک کانال بانکی مختص در هند ایجاد کردیم که با اتاق بازرگانی ایران و هند ارتباط دارد تا نوعی مبادله کالا به کالا انجام شود.

وی تأکید کرد: با توجه به رشدی که در تجارت ما وجود دارد همچنان بنادر هند و چابهار بنادر مهمی هستند و آنچه را که تعهد کرده ایم حتما انجام می‌دهیم.

سفیر هندوستان افزود: اگرچه در رابطه با اقلامی که در کشور‌های ثالث ساخته می‌شود همچنان با مشکل مواجه هستیم، اما این موضوع باعث توقف انجام تعهداتمان نخواهد شد و تمامی تعهدات ما با اولویت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/م

حضور سفیر هندوستان در منطقه آزاد چابهار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.