سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم توجه شهروندان به شنا در مناطق حفاظت شده

رییس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: لازم است شهروندان در مناطق تحت حفاظت و طرح‌های سالم سازی که تحت نظارت نجات غریق بوده مباردت به شنا نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر محمدرضا جویا رییس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت فنون شنا را از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا برشمرد و گفت:  درهنگام شنا در دریا خیلی چیز‌ها قابل پیش بینی نیست بطوری که ممکن است در عرض چند ثانیه زیر پای شما خالی شده و دچار حادثه شوید.

وی گفت: از شهروندان خواستاریم چنانچه قصد شنا در دریا را دارند فقط در مناطق تحت حفاظت و طرح‌های سالم سازی که تحت نظارت نجات غریق بوده و به امکانات امدادی مجهز است مباردت به شنا نمایند.

رییس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص شنا در مکان‌های کم عمق گفت: اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است چرا که شیرجه در آب‌های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را ممکن است به دنبال داشته باشد.

دکتر جویا افزود: شهروندان، توانایی خود را در شنا کردن بیش از حد در نظر نگیرند چرا که یک سوم قربانی‌های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام، بسیار خطرناک و عمیق هستند تصریح کرد: مشاهده شده است که افراد با تکیه بر ظاهر آرام رودخانه بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب شده اند، بنابراین توصیه می‌شود بدون اطلاع از وضعیت رودخانه مورد نظر برای شنا در آن اقدام نکنید.

رییس اداره کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با تاکید بر اینکه افراد به هیچ وجه تنها و در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد شنا نکنند گفت: از شنا در تاریکی شب، انجام شوخی‌های خطرناک در هنگام شنا و شنا پس از مصرف دارو‌هایی که موجب خواب آلودگی یا شل شدن عضلات می‌شود بپرهیزید.
 
 
انتهای پیام//ع.م

 

توصیه های فردی برای پیشگیری از غرق شدگی

برچسب ها: حوادث ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.