سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۸۳ طرح پژوهشی زیر چتر صندوق حمایت از پژوهشگران +تعیین شیوه‌های حمایتی

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت خود را از یکصد و ۸۳ طرح پژوهشی اعلام کرد.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته تخصصی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تازگی یکصد و ۸۳ طرح پژوهشی را به تصویب رسانده است و طرح‌ها به زودی وارد فاز اجرایی می‌شوند.

پژوهشگران، اعضای هیئت علمی مراکز علمی و محققان سراسر کشور طرح‌های کاربردی خود را در حوزه‌های مختلف علم و فناوری به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال می‌کنند تا در صورت تایید برای اجرا حمایت شوند.

این طرح‌ها بر اساس حوزه علمی به کارگروه مربوطه ارجاع داده می‌شوند و در نهایت با ارسال به کمیته تخصصی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت؛ کمیته تخصصی صندوق هر ماه در جلسات خود آنها را بررسی کرده و در آخرین جلسه این کمیته ۹۳ رساله دکتری، ۲۱ طرح پسا دکتری و ۶۹ طرح پژوهشی محققان از استان‌های مختلف تایید شدند.

طرح‌های تصویب شده در حمایت از حوزه‌های مختلف علمی هستند و شامل ۲۰ طرح پزشکی، ۱۴ طرح علوم انسانی و اجتماعی، ۱۳ طرح علوم دامی، دامپزشکی و شیلات، ۳۷ طرح کشاورزی و منبع طبیعی، ۱۱ طرح میان گروهی، ۲۹ طرح فنی و مهندسی، ۲۸ طرح محیط زیست، ۲ طرح مدیریت و علوم اقتصادی، ۳ طرح فیزیک و ریاضی و ۲ طرح هنر و معماری می‌شوند.

سقف حمایت مادی هر طرح هم بر اساس نیاز و تجهیزات مورد استفاده آن متفاوت است و این حمایت مادی و معنوی مسیر پژوهش محققان را هموار خواهد کرد. 

بر اساس این گزارش، ۲۲ کارگروه علمی در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی، هوا و فضا، علوم پایه، معارف، هنر و سلامت و محیط زیست در صندوق فعال هستند تا با حمایت از محققان کشور در هر یک از زمینه‌های علمی زمینه توسعه تحقیقات آن‌ها را فراهم کنند. تحقیقاتی که در نهایت رونق فعالیت‌ها و پیشرفت را برای کشور همراه دارد.

انتهای پیام/

۱۸۳ طرح پژوهشی حمایت می‌شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.