سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ و میر مردان بیشتر از زنان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: سال ۹۷، از ۵ هزار و ۲۲۶ متوفی دفن شده در باغ رضوان، تعداد دو هزار و ۹۷۸ نفر مرد و دو هزار و ۲۴۸ نفر دیگر زن بوده‌اند.

احمدرضا مرادی، مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: در سه ماهه ابتدای امسال هم آمار دفن شدگان در باغ رضوان اصفهان یک هزار و ۵۳۳ نفر بوده است که از این تعداد ۹۲۹ نفر مرد و ۶۰۴ زن بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بالاترین میزان مرگ ومیر در گروه مردان و بیشتر در رده سنی ۷۵ سال به بالا بوده است افزود: بیماری‌های سیستم گردش خون، سرطان‌ها و بیماری سیستم تنفسی و پس از آن حوادث غیرعمدی به ترتیب از عمده دلایل فوت شهروندان اصفهانی است.


مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان در خصوص تعداد تغسیل، تکفیل و انتقال فوت شدگان به خارج از باغ رضوان در سال ۹۷، افزود: تعداد یک هزار و ۲۱۱ متوفی در باغ رضوان تغسیل و در دیگر آرامستان‌ها دفن شدند که از این میزان ۶۷۶ نفر مرد و ۵۳۵ نفر زن بوده‌اند.



تعیین قیمت قبور بر اساس مصوبه های شورای اسلامی شهر

 

احمدرضا مرادی در خصوص قیمت واگذاری قبر، اظهار کرد: قیمت قبور در آرامستان‌های شهرداری به صورت سالانه و بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر تعیین و به سازمان آرامستان‌های شهرداری جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

وی در تشریح شرایط واگذاری قبر به فوت شدگان یا به منظور پیش خرید، گفت: شرایط برای اشخاص فوت شده ارائه شناسنامه و کارت ملی و گواهی فوت متوفی است همچنین برای پیش خرید به افراد متقاضی با ارائه شناسنامه و کارت ملی صرفا یک حفره قبر به هر شخص واگذار می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با اشاره به وجود ۱۸ آرامستان محلی در اصفهان افزود: بر اساس بند ۱۳ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها نظارت‌های لازم بر آرامستان‌ها اعمال می‌شود همچنین دستورالعمل ساماندهی، انتظام و مدیریت آرامستان‌های محلی نیز در دست بررسی و تدوین بوده و پس از ابلاغ و تصویب شورای وقایع حیاتی شهرستان اصفهان اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دفن در آرامستان مرکزی اصفهان (باغ رضوان) و آرامستان‌های محلی فعال و مصوب مجاز است، اظهار کرد: به جهت عدم رعایت مسائل شرعی و بهداشتی در غسالخانه‌های فعال، تغسیل اموات در این غسالخانه‌ها مجاز نیست و مردم می‌توانند از خدمات غسالخانه مرکزی سازمان آرامستان‌ها استفاده کنند که هزینه‌های حمل ونقل فوت شده برای آنها رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: شهرداری ، ارامستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.