مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان گفت: میانگین روزانه فوت در کاشان پنج نفر با کثرت تعداد مرگ مردان بر زنان و میانگین سنی ۶۹ و ۷۲ سال از ابتدای سال جاری تا نیمه خردادماه بوده است.

غلامعلی ساران مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان درگفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: میانگین سنی فوت در مرد‌های کاشانی ۶۹ و در بانوان این شهرنیز ۷۲ سال است.

وی میانگین روزانه فوت را در کاشان پنج نفر دانست و افزود: روزانه ۲.۹ مرد، ۱.۹ زن و ۲/. نوزاد از ابتدای سال جاری تا نیمه خردادماه فوت شده است.

به گفته وی، جمع متوفیان از ابتدای سال جاری تا نیمه خردادماه ۳۸۱ نفر بوده است که ۲۲۰ نفر از این تعداد مرد، ۱۴۱ نفر زن و ۱۹ نفر نوزاد بودند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان با اشاره به اینکه اتباع خارجی فوت شده نیز در این مدت ۳۹ نفر بوده است تصریح کرد: ۱۰۵ نفر از مجموع متوفیان در آرامستان (دارالسلام گلابچی) کاشان و ۲۷۶ نفر نیز در آرامستان‌های دیگر به خاک سپرده شده اند.

ساران، شمار خودرو‌های ویژه حمل متوفی سازمان را ۱۰ آمبولانس یادآورشد و گفت: تعداد ماموریت‌های حمل جنازه از این سازمان به شهر‌های کشور در این مدت یادشده ۳۵ ماموریت بوده است.

وی، تعداد ایوان‌های خانوادگی و آلاچیق آماده برای فروش را ۱۲ ایوان و ۶ آلاچیق برشمرد و گفت:تمام مقبره‌های خانوادگی نیز شامل ۳۰۰ مقبره به فروش رفته است.

به گفته وی، شمار کارکنان سازمان دارالسلام شهرداری کاشان اعم از اداری و خدماتی ۴۰ نفر هستند.

ساران در پایان گفت: پیکر پاک ۹۲۱ شهید دوران دفاع مقدس و ۵۹ شهید مدافع حرم که ۱۲ شهید آن جاوید الاثر هستند به جز اموات مردم کاشان در آرامستان دارالسلام گلابچی کاشان مدفون شده است.

شایان ذکر است: آرامستان (دارالسلام گلابچی کاشان) در سال ۱۳۵۹ با مساحت ۱۶۵ هکتار توسط مرحوم حاج عباس گلابچی وقف شده است که دارای ۴۵ هکتار فضای سبز است.


انتهای پیام/م
 

کثرت مرگ مردان بر زنان در کاشان طی سه ماهه نخست امسال

برچسب ها: شهرداری ، آرامستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار