سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخراج ده‌ها مهاجر کامبوجی از آمریکا پس از ۴۰ سال سکونت در این کشور

آمریکا ۳۷ کامبوجی را که در دهه ۱۹۷۰ و در پی قتل عام‌ها در این کشور آسیایی به آمریکا پناهنده شده بودند به کشورشان بازگرداند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا 37 کامبوجی را که در دهه ۱۹۷۰ و در پی قتل عام‌ها در این کشور آسیایی به آمریکا پناهنده شده بودند به کشورشان بازگرداند.

بین سال‌های 1975 تا 1979 و در پی جنگ و کشتارها در کامبوج که بر اساس گزارش‌ها تا 2 میلیون نفر به دلیل جنگ و گرسنگی جان خود را از دست دادند، هزاران کامبوجی به آمریکا گریختند. در پی قوانین جدید مهاجرتی در دوران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، برخی از کامبوجی‌ها که بخش عمده‌ای از زندگی خود را در آمریکا سپری کرده‌اند به کشورشان بازگردانده شدند.

«هان سن» نخست وزیر کامبوج با انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی جدید آمریکا در اخراج کامبوجی‌ها از این کشور گفت این سیاست باعث جدایی خانواده‌ها و اجبار آنها به ترک آمریکا شده است.

بر اساس آمار ارائه شده توسط اداره گمرک و مهاجرت آمریکا، در حال حاضر ۱۹۰۰ کامبوجی دیگر در صف اخراج از آمریکا قرار دارند. دولت ترامپ پیشتر نیز بر اساس بخشی از تلاش‌ها برای محدود کردن مهاجرت به آمریکا، هزاران ویتنامی و کامبوجی را که سوابق مجرمانه داشتند از کشور اخراج کرد.

دولت کنونی آمریکا موضوع مهاجرت غیرقانونی به این کشور را در مرکز برنامه‌های خود قرار داده و این موضوع را نیز در صدر شعارهای تبلیغاتی خود برای انتخابات سال ۲۰۲۰ گنجانده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.