سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملت ایران با توهین عقب نشینی نمی‌کند

امام جمعه موقت اصفهان گفت:ملت ایران با توهین عقب نشینی نمی‌کند و در این تحریم‌ها مظلوم واقع شده است، ایران با اقتدار و قدرت به دنبال اهدافش خواهد بود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: درد دینداری در مردم احساس می‌شود، فحشا و منکر و گناه چشم و گوش جامعه را گرفته است و مبارزه جدی با این تهاجم نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه شما و خودم را به تقوای اللهی توصیه می‌کنم، افزود: تقوای انسان را از نابودی حفظ می‌کند و نمی‌گذارد نابود سیاسی و اقتصادی شوید و در آخرت هم سود فراوانی نصیب شما خواهد شد؛ اگر جامعه تقوا داشته باشد هم دنیا تنظیم شده است و هم در آخرت رو سفید و سر افراز هستیم.


امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: فکر قیامت کم رنگ و فراموش شده است؛ بسیاری از مردم ما یادشان رفته است که قیامتی وجود دارد. منکران می‌گویند امکان ندارد انسان مجدد زنده شود؛ آیات زیادی در قرآن می‌گوید که معاد شدنی است.

وی با بیان اینکه در دنیا چیزی از بین نمی‌رود و ماده به انرژی و انرژی به ماده تبدیل می‌شود، اضافه کرد: این یک قانون علمی است؛ خورشید با انرژی و حرارت خود جنگل را رشد داد؛ حرارت در شاخ و برگ درختان پنهان شد، یکی از دلایل آتش گرفتن جنگل‌ها همین انرژی نهفته است؛ این رستاخیز انرژی خورشید است و اعمال ما نیز به همین صورت خواهد بود.

حجت‌الاسلام میردامادی تصریح کرد: ما آثار حضور خداوند را می‌بینیم و چرا یادمان می‌رود قیامتی وجود دارد، نباید یادمان برود که برای این دنیا نیامده‌ایم؛ اگر فرصت‌های عمرمان با شهوت رانی و گناه و معصیت از دست برود، روز قیامت پشیمانی و ناراحتی به بار می‌آورد.

وی اضافه کرد: ما برای رها شدن خلق نشده‌ایم و بهترین کلیدی که می‌تواند ما را به درجات بالا برساند، تقوای الهی است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: گاهی به جای التماس به خدا به دشمن التماس می‌کنیم و به جای اجرای دستور خداوند به دنبال زندگی غربی و مبتذل هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولینی که از خدا نمی‌ترسند و کسانی که بی‌بند و باری را ترویج می‌دهند جزو پیاده نظام انگلیس و غرب هستند، ادامه داد: این افراد بدانند که عاقبتشان خیر نیست، این افراد روی کرسی‌هایی نشسته‌اند که بیش از صد‌ها هزار جوان برای آن قربانی شده است.

حجت‌الاسلام میردامادی با بیان اینکه اروپا بدتر از امریکا و نوکران حلقه به گوش آن‌ها بدتر از همه هستند، افزود: کشور ایران غنی است، روی پای خودتان بایستید؛ آنقدر منبع داریم که اگر مدیریت صحیح باشد فقر از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه همه جوانان را به ازدواج تشویق می‌کنیم، اما زیرساخت‌های جامعه برای این امر مهیا نیست، ادامه داد: بیکاری، تورم و ... از مهم‌ترین دلایل کاهش ازدواج است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه همه مسئولان باید توجه داشته باشند که در جایگاهشان نمی‌مانند، گفت: باید در زمان مسئولیت به گونه‌ای عمل شود که بعد از آن سربلند باشید و در قیامت سر به زیر نیندازید.

وی با اشاره به در پیش رو بودن هفته مالیات تصریح کرد: افراد توانمند مالیات خود را بدهند، اغلب فشار‌ها برای دریافت مالیات بر کسب و کار خرد است، باید باور داشته باشیم بی عدالتی در پرداخت مالیات‌ها منجر به تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری شده است.

حجت‌الاسلام میردامادی در ادامه خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: انتظار داریم عدالت در تمام ابعاد در مملکت اجرا شود.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل و قدرت و بقای ما وجود امامزاده‌ها در شهر‌ها است، ادامه داد: در قم هم حرم حضرت معصومه وجود دارد که باعث شده تعداد زیادی از طلاب در شهر قم حضور داشته باشند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه دشمن با تمام قدرت برای نابودی اسلام گام برداشته است، افزود: باید سیاست، مدیریت و راهبرد همه مسئولان یکی شود و در کنار آن از خداوند هم کمک بگیریم چرا که اقتصاد و روزی دست او ست و اگر دعای مردم نبود، دشمن به اهدافش رسیده بود.

وی تصریح کرد: دشمن امروز از ما می‌ترسد و این وحشتی است که خداوند در دل آن‌ها ایجاد کرده، فکر نکنید از کشتن باکی دارند، چرا که نمونه رفتار آن‌ها را در ویتنام دیده‌ایم.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه هدف دشمن این است که اسلحه خود را کنار بگذاریم و آن وقت نگذارند اثری از ما بماند، افزود: ملت ایران با توهین عقب نشینی نمی‌کند و در این تحریم‌ها مظلوم واقع شده است، ایران با اقتدار و قدرت به دنبال اهدافش خواهد بود.


وی از دادستان اصفهان خواست تا نسبت به برخی بی بند و باری‌ها توجه داشته باشد و برخورد‌های لازم را در این زمینه انجام دهد و در این زمینه احکام الهی اجرا شود.

حجت‌الاسلام میردامادی به لزوم برقراری عدالت در جامعه اشاره کرد و افزود: بی عدالتی در تقسیم منابع نباید وجود داشته باشد، آیا فشار آب در سطح شهر برای همه مردم یکسان است؟ باید برنامه‌ای لحاظ شود که افت و کاهش فشار آب در همه مناطق به یک اندازه اجرا شود.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه باید نسبت به چرایی عدم بازپرداخت وام‌های چند صد میلیارد تومانی توجه داشته باشد و با برخورد مناسب در این زمینه منجر به شادی مردم شود.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین از نیروی انتظامی خواست تا برخورد با بی حجابی را به صورت محسوس‌تر در جامعه انجام دهد.

انتهای پیام/م

 

خطبه های نماز جمعه اصفهان

برچسب ها: نماز جمعه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.