سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع نهال برای مراتع شهرستان رزن و درگزین

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های رزن و درگزین از توزیع نهال بادام و سنجد برای کاشت درمراتع شهرستان‌های رزن و درگزین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،ناصر محققی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های رزن و درگزین گفت: ۵۰ هکتار جنگل‌کاری در شهرستان رزن و ۵۰ هکتار در شهرستان درگزین در دستور کار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه امسال قرار است ۱۰۰ هکتار جنگلکاری در این شهرستان ها انجام  شود، افزود: برای محقق شدن این موضوع، منابع طبیعی زمین مورد نیاز برای کاشت درخت‌های مثمر، کم آب‌بر و مقاوم به کم آبی نظیر بادام و سنجد در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های رزن و درگزین گفت: هر چند زمین و درخت توسط این نهاد به شهروندان واگذار شده، اما آن‌ها با کاشت، نگهداری و آبیاری از درختان می‌توانند بهره بردار محصول درختان باشند.

محققی با بیان اینکه برای حفظ منابع طبیعی نیازمند مشارکت مردم هستیم افزود: واگذاری نهال و زمین برای کاشت آن به مردم با هدف احیای منابع طبیعی و حفظ آن صورت می‌گیرد.

او با تاکید بر اینکه منابع طبیعی ثروت ملی و متعلق به عموم مردم است گفت: نهال درختان بادام شیرین تنها در سال اول کاشت نیاز به آبیاری دارند و در سال‌های آینده بارور شده و محصول می‌دهد که افرادی که آن‌ها را کاشته و مراقبت کردند می‌توانند محصول آن را برداشت کنند.

امسال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان یک هزار هکتار جنگلکاری را در مراتع استان همدان انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ا

کاشت نهال در ۱۰۰ هکتار از مراتع شهرستان رزن و درگزین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.