سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی واحد‌های راکد و نیمه تعطیل از اولویت‌های استان

استاندار همدان گفت: برطرف کردن مشکلات تولیدکنندگان و راه‌اندازی واحد‌های تولیدی راکد در دستور کار استانداری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سید سعید شاهرخی در همایش ملی روز صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار داشت: اولویت اول دولت به تاسی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری توجه به معیشت و اشتغال برای مردم است که این مهم محقق نمی‌شود مگر با توجه به رونق تولید.

وی بیان کرد: نیاز اساسی کشور ما رونق تولید است که برای رسیدن به آن باید توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری، تولید کننده و صنعتگران شود.

استاندار همدان با بیان اینکه راه‌اندازی مجدد واحد‌های راکد در استان در دستور کار ما است، ابراز کرد: جلسات منظم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را برگزار می‌کنیم. بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان قابل برطرف شدن است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه هیچ مدیری حق ندارد مصوبات ستاد تسهیل را پس از تصویب نهایی اجرایی نکند، گفت: معاون هماهنگی امور اقتصادی بر نحوه عملکرد مدیران نظارت کند.

وی افزود: ستاد تسهیل فرصت خوبی است که دولت فراهم کرده و بر اساس آن اختیاراتی به استان داده شده است. در خانه صنعت و اتاق بازرگانی نیز موانع و مشکلات تولید را دسته بندی و اعلام کنند.

استاندار همدان با بیان‌اینکه جلسه گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی هم جلسه خوبی است که تصمیمات خوبی در آن اخذ شده، اظهار داشت: ارتباط منظم مدیران مسئول در حوزه تولید از تاکیدات موکد ما است. این ارتباط نزدیک و مستمر باید وجود داشته باشد.

شاهرخی با اشاره به اینکه رضایتمندی تولیدکنندگان در هر شرایطی برای ما یک اصل مهم است، گفت: شورای بانک‌ها را تشکیل دادیم و آن‌ها خواستیم که کف تسهیلات پرداختی ۷۵ درصد منابع بانک‌ها باشد.

وی افزود: از نظر تسهیلات وضعیت خوبی داریم. پول‌های فراوانی در کشور وجود دارد که باید آن‌ها را جذب و صرف توسعه استان کنیم. برای عقد سرمایه‌گذاری مشکل تسهیلات نداریم. مشکل ما در روان سازی است که آن‌هم انجام‌می‌شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه صادرات در رونق تولید تاثیر به‌سزایی دارد، گفت: یک هزار و ۶۲ واحد فعال در استان داریم که ۳۰ هزار نفر را مشغول به‌کار هستند.

شاهرخی به سند ۳ ساله توسعه استان اشاره کرد گفت: در این سند اهداف و مسیر‌های توسعه استان ترسیم‌شده. به عنوان مثال برای صرفه جویی در مصرف آب باید به سمت کشت‌های گلخانه‌ای برویم که پروژه‌های مشخص و میزان افزایش هکتار کشت‌های گلخانه‌ای نیز مشخص شده است.

وی با بیان اینکه ۱.۷ میلیارد تن ذخایر معادن داریم اظهار داشت: طرح‌های بهره‌برداری از معادن و واحد‌های سیلیس و فروسیلیس نیز استارت خورده است.

استاندار همدان گفت: بر اساس سند توسعه سه ساله استان، ۴۵۰۰ میلیارد سرمایه گذاری در بخش صنعت انجام خواهد شد. همچنین ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان انجام می‌شود که در این‌سند سهم دستگاه‌ها و بانک‌ها مشخص شده است.

شاهرخی افزود: ظرف ۳ سال آینده سالیانه ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد می‌شود که تاثیر بسیار خوبی در کاهش نرخ بیکاری خواهد داشت.
انتهای پیام/ج

رضایتمندی تولیدکنندگان در هر شرایطی یک اصل مهم است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.