سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تئاتر خیابانی در همه شهرستان‌های استان مرکزی اجرا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از اجرای تئاتر خیابانی در همه شهرستان‌ها خبرداد.

حجت السلام دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در حاشیه سفر یک روز به شهرستان زرندیه و دیدار با مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر   زرندیه  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در فصل تابستان در مدت ۱۰ روز نمایش‌ها و تئاتر‌های خیابانی که از مرکز استان به شهرستان می‌آیند در پارک‌ها و میادین و در تمام شهر‌های شهرستان اجرا خواهد شد.

حجت السلام دانشی با بیان اینکه متاسفانه شهرستان زرندیه در تراز کار‌های فرهنگی و هنری و رسانه ضعیف کار شده است و امیدواریم با همتی که فرماندار محترم و اهالی فرهنگ و رسانه دارند به وضع مطلوب تری برسیم افزود: به زودی اجرا‌های هنر‌های نمایشی و فرهنگی و تجمسمی و فیلم سازی عکس و حوزه‌های مطبوعاتی در زرندیه خواهیم داشت.

وی اضافه کرد::اولین نشست اینجانب با اهالی فرهنگ و هنر استان در شهرستان با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان زرندیه انجام شدو توفیق زیارت اهالی فرهنگ و هنر و رسانه این شهر را داشتیم و این عزیزان مشکلات خودشان را مطرح کردند.

بهره برداری از سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری زرندیه در آینده نزدیک

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری شهرستان را به بهره برداری برسایم و بتوانیم بنا به تشخیص خود اهالی فرهنگ شهرستان زرندیه یک جشنواره ملی را در شهرستان زرندیه اجرا کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی هنری موجود در شهرستان زرندیه، پرداختن به انواع رشته‌های هنری از جمله موسیقی را از وظایف ذاتی و سازمانی این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری شاد ومهیج از اولویت‌های این اداره بوده و ایجاد فضای شادی و نشاط حق مردم است که باید به آن پرداخته شود.

نیرو‌های ارزشی باید در همه زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری حضور فعال داشته باشند

حجت السلام دانشی تصریح کرد: نیرو‌های ارزشی باید در همه زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری حضور داشته و فعال باشند و چه بسا در هر زمینه‌ای منفعل عمل شده است خسارات و اثرات زیانباری را در پی داشته است.

شرایط فرهنگی شهرستان زرندیه شرایط نسبتا مناسبی است

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه هم در این دیدار گفت: شرایط فرهنگی شهرستان زرندیه بدلیل یکدست بودن جمعیت و پراکندگی موجود شرایط نسبتا مناسبی است، اما با توجه به افزایش مهاجرت‌ها و ورود خرده فرهنگ‌های مختلف می‌بایست هوشیار بوده و تاحدودی نگران آینده بود.

حجت الاسلام ابراهیمی ضمن اشاره به تازه تاسیس بودن شهرستان زرندیه و انتزاع آن از شهرستان ساوه در سال ۸۱ کمبود امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی هنری را طبیعی دانسته و ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد شرایط بهتری در این زمینه باشیم.

تاکید برتکمیل وتجهیز مراکز فرهنگی و هنری زرندیه

هادی فدائی فرماندار شهرستان زرندیه هم ابراز امیدواری کرد با همفکری، تعامل و همدلی بین مسئولین و مردم بالاخص اصحاب فرهنگ و هنر بتوان شرایط مساعدی برای ساخت، تکمیل وتجهیز مراکز فرهنگی و هنری در این شهرستان فراهم کرد.

فدائی شهرستان زرندیه را شهرستانی با سبقه فرهنگی دانسته و وجود بزرگانی باستانی از جمله ابن مشکویه، و معاصر، چون آیت اله میرمحمدی، آیت اله زرندی و دکتر عباسعلی وفایی نشان از اهمیت فرهنگی این منطقه از استان عنوان کرد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.