سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات زیره سبزوار به اروپا و آسیای میانه

زیره تولیدی سبزوار پس از فرآوری در کارخانه‌های زیره پاک کنی این شهرستان به کشور‌های اروپایی و آسیای میانه صادر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، منصور برغمدی  مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: سال زراعی جاری افزون بر هزار و ۵۰۰ تن زیره سبز در این شهرستان تولید شد که ۹۸ درصد آن به خارج کشور صادر می‌شود.

وی ادامه داد: زیره تولیدی سبزوار پس از فرآوری در کارخانه‌های زیره پاک کنی این شهرستان به کشور‌های اروپایی و آسیای میانه صادر می‌گردد.

  مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با بیان اینکه سبزوار از قطب‌های تولید زیره کشور است، گفت: با موافقت معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری مجوز ایجاد کانون زیره کشور در سبزوار دریافت شده که به زودی راه اندازی خواهد شد.

برغمدی افزود: این کانون در سه کارگروه تولید، دانش و بازرگانی و بازار تشکیل می‌شود که نقش مهمی در کیفیت بخشی، فرآوری و افزایش تولید این محصول دارد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی کانون زیره و همکاری با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی زمینه معرفی ارقام مناسب این محصول، کشت‌های مکانیزه نوین و بهره وری بیشتر فراهم شده و درآمد کشاورزان افزایش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: در سال زراعی جاری یک هزار و ۵۰۰ تن زیره سبز در این شهرستان تولید شد که نسبت به پارسال چهار برابر شده است.
 
برغمدی افزود: وجود کارخانه‌های زیره پاک کنی و عصاره گیری و همچنین تجار فعال در زمینه تولید این محصول در سبزوار سبب شده زیره سبز در اقتصاد شهرستان سهم چشمگیر داشته باشد.

انتهای پیام//ف.س

تولید یک هزار و ۵۰۰ تن زیره سبز در سبزوار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.